سیدمجید بهشتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای خرید ادوات و ماشین آلات در بخش های زراعت، باغبانی، گیاهان دارویی، گلخانه، اموردام، شیلات و جنگل و مرتع هزیه خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیشترین تسهیلات با 39 میلیارد و 780 میلیون ریال در بخش زراعت و کمترین آن با 500 میلیون ریال برای گلخانه ها اختصاص یافته است گفت: ثبت نام متقاضیان برای خرید ادوات شروع شده است ولی فعلا برای خرید تراکتور ثبت نام جدید نیست.
بهشتی با اشاره به اینکه با توجه به افزایش قیمت ها نمی توان پیش بینی کرد این اعتبار برای چه تعداد خرید ادوات و ماشین آلات کشاورزی هزینه می شود افزود: اعتبار مصوب مکانیزاسیون بخش کشاورزی شیروان سال گذشته، 43 میلیارد ریال بود که 110 درصد آن جذب شد.
رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه مکانیزاسیون کشاورزی 90 درصد به صنعت داخلی وابسته است گفت: سال گذشته با اعتبارات صورت گرفته 120 دستگاه خریداری شد که اگر قیمت ها ثبات داشت کشاورزان استقبال بیشتری برای خرید آن داشتند.
رییس اداره فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شرایط تسهیلات پرداخت شده 20 درصد آورده متقاضی، 15 درصد کارمزد است که بازپرداخت ادوات کشاورزی بالای یک میلیارد ریال هفت ساله و کمتر از این مبلغ 5 ساله و سه ساله است.
در شهرستان شیروان هم اکنون 10 دستگاه کمباین، 2 هزار و 321 دستگاه تراکتور و 12 هزار انواع ادوات وجود دارد.
این شهرستان واقع در 60 کیلومتری شرق بجنورد افزون بر 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.