علی ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای هر واحد دامداری یک میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات از محل سامانه کارا هزینه شده است اظهار داشت: تا پایان امسال 20 واحد دیگر در این سایت مستقر می شود که با توجه به تعداد متقاضیان برای اسکان در این سایت با کمبود مکان مواجه هستیم.
وی گفت: هدف دامداری صنعتی در راستای زنجیره تولید گوشت قرمز است که هر واحد بره پرواری برای 150 راس است که عشایر بره های خود را به صورت خام بین 25 تا 30 کیلوگرم نفروشند و وزن آنان را افزایش دهند.
ابراهیمی افزود: در روش سنتی به ازای هر 16 کیلوگرم مصرف علوفه، یک کیلوگرم به وزن دام زنده اضافه می شود که در این روش صنعتی با تغذیه علمی از کنسانتره و جو بلغور، به ازای هر هفت کیلوگرم مصرف علوفه، یک کیلوگرم به وزن دام اضافه می شود.
رییس اداره امور عشایری شیروان با بیان اینکه هر واحد بره پرواری برای سه نفر اشتغالزایی ایجاد می کند گفت: اخیرا پنج میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای شاخص های زیر ساختی این سایت تخصیص یافته است.
شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفر دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.