محمدرضا غلام زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع کل بیمه شدگان زنان روستایی عشایری عضو این صندوق در خراسان شمالی، هشت هزار و 100 نفر است که در شیروان این آمار هزار و 870 نفر است.
وی با بیان اینکه اقبال بانوان این شهرستان برای بیمه روستایی عشایری نسبت به استان بالاتر است گفت: بیشترین بیمه شدگان زن عضو این صندوق در خراسان شمالی در رده سنی 50 تا 30 سال است ولی در شیروان افرادی که زیر 30 سال هستند گرایش به بیمه پیدا کرده اند و بیشتر افراد زیر 30 سال این بیمه در استان مربوط به شیروان هستند.
غلام زاده هزار و 210 نفر از بیمه شدگان زن در این شهرستان را مربوط به روستا و افراد سرپست خانوار تحت پوشش کمیته امداد عنوان کرد و افزود: بانوانی که تحت عضویت این صندوق هستند باید ساکن روستا، عضو اتحادیه قالیبافان، تحت پوشش میراث فرهنگی و غیره باشند.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: کمترین مبلغ پرداختی بیمه روستایی عشایری سطح یک سالانه 2 میلیون و 700 هزار ریال و بیشترین آن 6 میلیون و 600 هزار ریال است که براساس تعهد دولت، دوبرابر این مبلغ توسط دولت پرداخت خواهد شد.
9 هزار و 400 نفر در شهرستان شیروان عضو صندوق روستایی عشایری هستند که از این تعداد 300 نفر مستمری بگیر شامل( از کارافتاده، بازنشسته و بازمانده) هستند.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.