هادی شیرازی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این هفته استان افزایش ابر و در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق به ویژه در قسمت های شمالی شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد و شیروان را شاهد خواهد بود.
وی افزود: بر این اساس امروز بعدازظهر تا شب وزش باد، گاهی باد نسبتاً شدید، افزایش ابر و در پاره ای نقاط رگبار باران و رعدوبرق را خواهیم داشت.
وی گفت: پس از یک وقف کوتاه از دوشنبه شب تا پنجشنبه نیز با حاکم شدن جوی ناپایدار وزش باد گاهی باد شدید، افزایش ابر و رگبار باران و رعدوبرق در استان پیش بینی می شود که در نقاط مستعد بارش تگرگ را شاهد خواهیم بود.
وی افزود: همچنین با جنوبی شدن جریانات طی روزهای یکشنبه و دوشنبه و وزش گرم باد افزایش محسوس 10 تا 12 درجه ای دمای هوا و سپس طی روز سه شنبه تا چهارشنبه کاهش 8 تا 10 درجه ای دمای هوا پیش بینی می شود.
شیرازی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته روستای ارکان بجنورد با میانگین بارش 13.9 میلیمتر و لوجلی شیروان با 12.3 میلیمتر بیشترین بارندگی را در استان داشته اند.
وی افزود: در این مدت کوسه شیروان با کمینه دمای 7 درجه سانتیگراد خنک ترین و اسماعیل آباد اسفراین با بیشینه دمای 25 درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان بوده است.
کمینه دمای 24 ساعت گذشته بجنورد 13 و بیشینه دما 20 درجه سانتیگراد بوده و میانگین بارش این مدت نیز 2 میلیمتر بوده است.
میانگین بارش سالانه خراسان شمالی در سال های قبل 240 میلیمتر بود که امسال افزایشی حدود 2 برابری داشته است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.