به گزارش ایرنا در این آیین که پنجشنبه شب با حضور جمع زیادی از مسئولان مرکز استان خراسان شمالی، اعضای جامعه پزشکی و خانواده آن مرحوم برگزار شد، فرماندار بجنورد از دکتر امان الله شادلو به عنوان جراحی خیراندیش و پیشگام در درمان رایگان بیماران نیازمند یاد کرد.
محمود ثمینی افزود: از جامعه پزشکی انتظار می رود که متاسی از آن بزرگوار، در این دوره از فشارهای اقتصادی که زندگی مردم را سخت تر کرده، به یاری و درمان محرومان بشتابند.
وی اظهار داشت: در شرایطی که بسیاری از پزشکان بومی بجنورد متاسفانه پس از مدت کوتاهی خدمت، به دیگر شهرستان ها مهاجرت می کردند، مرحوم دکتر شادلو از بدو دریافت مدرک پزشکی در آلمان، به دیار خود بازگشت و به عنوان نخستین جراح در بجنورد هزاران بیمار را جراحی و درمان کرد و ماندگاری وی نشان از تعهد والای وی به مردم زادگاه خود بود.

* تبلور درمان و خدمت به مردم
رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان شمالی نیز از دکتر شادلو، به عنوان تبلور میثاق بزرگ درمان و خدمت به مردم یاد کرد و گفت: وی فردی بسیار مصمم در خدمت به مردم شهر خود بود.
دکتر محمدحسین انصاری مود افزود: پذیرش بیمار، اصولی دارد که علاوه بر درمان جسم باید با روح وی همراهی کرد و این روحیه در دکتر شادلو بسیار عمیق بود و چنین بود که وی توانست در دل مردم جای بگیرد و محبوب قلوب شود.
وی حجم کاری دکتر شادلو را به عنوان نخستین جراح بجنورد بسیار بالا دانست و گفت: وی ماهانه 120 جراحی انجام می داد که حتی پزشکان امروزی نتوانسته اند به این رکورد نزدیک شوند.
دکتر انصاری مود، دیگر ویژگی نخستین جراح بجنورد را تنوع در جراحی های گوناگون از جمله، ارتوپدی، جراحی داخلی، زنان و زایمان و غیره عنوان کرد و افزود: این توان حاصل یک پشتوانه علمی بسیار قوی بود.
وی با دعوت از جامعه پزشکی برای خدمت متواضعانه به مردم، از دکتر شادلو به عنوان انسانی میهن دوست یاد کرد که در دوران جنگ تحمیلی در درمان آسیب دیدگان و مجروحان جبهه نیز کارنامه درخشانی داشت.
دکتر انصاری به اعتقادات قلبی دکتر شادلو اشاره و بیان کرد: زنده یاد شادلو، همیشه قرآن کریم را به زبان آلمانی قرائت می کرد.

* خستگی ناپذیر در خدمت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز با تمجید از صفات نیک و اخلاقی دکتر شادلو، گفت: وی هیچگاه از خدمت به مردم و همشهریانش خسته نشد و همیشه در این عرصه ماند.
دکتر سیداحمد هاشمی با بیان اینکه دکتر شادلو تمام عمر خود را برای خدمت به درمان مردم وقف کرد، افزود: حضور هزاران نفری مردم در روز تشییع جنازه وی، بیانگر قدرشناسی مردم از خدمات این پزشک والامقام بود.
وی نامگذاری سالن اجتماعات بیمارستان امام حسن(ع) به نام دکتر امان الله شادلو را قدرشناسی کوچکی از زحمات بیش از نیم قرن وی برای درمان مردم دانست.

* وقف 99 ساله بوستان بش قارداش
شهردار بجنورد نیز گفت: دکتر شادلو بدون هیچ چشمداشتی بوستان زیبای بش قارداش را در قراردادی 99 ساله با شهرداری، وقف مردم کرد و همه جامعه از این یادگار وی بهره مند شدند.
روح الله براتیان با بیان اینک نام انسان های بزرگ به اماکن اعتبار می دهد، افزود: وی تاکید کرده بود که بش قارداش به همین نام مردمی باقی بماند و بزودی تندیس آن بزرگوار در این بوستان نصب می شود.
در این آیین لوح یادبودی به همسر زنده یاد دکتر امان الله شادلو اهدا شد.
دکتر امان الله شادلو، نخستین جراح شهرستان بجنورد، ۲۴ فروردین امسال بر اثر کهولت در 90 سالگی درگذشت.
بیمارستان امام رضا(ع) و بوستان بش قارداش 2 یادگار گرانمایه از خانواده شادلو است که توسط دکتر امان الله شادلو به مردم بجنورد هدیه شده است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.