هادی اسعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کشاورزان بیمه گذار استان تمام غرامت های سال زراعی گذشته را دریافت کرده اند اظهار داشت: پرداخت این غرامت ها به کشاورزان استان اخیرا به اتمام رسیده است.
وی افزود: خسارت وارد شده به کشاورزان در سال زراعی گذشته مربوط به خشکسالی و سرمازدگی بوده است.
اسعدی اظهار داشت: کشاورزان بیمه گذار استان در سال زراعی جاری، از سیل و سرمازدگی خسارت های زیادی دیده اند البته میزان آن توسط گروه های مختلف در دست بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون 14 گروه از بانک کشاورزی در روستاهای استان حضور یافته و در حال انجام کارهای کارشناسی و برآورد خسارت ها هستند.
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: از کشاورزان بیمه گذار انتظار می رود درخواست خود برای جبران خسارت ها را به صورت کتبی به نمایندگی های صندوق بیمه و یا شعب بانک کشاورزی ارائه دهند.
وی گفت: اکنون 150 هزار راس دام سبک و سنگین و چهار میلیون قطعه طیور زیر پوشش بیمه کشاورزی است همچنین هشت هزار و 160 هکتار باغ و 27 هزار هکتار کشتزار استان از مزایای بیمه ای بهره مند هستند.
معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: تنها محل جبران خسارت های حوادث طبیعی و غیرمترقبه به محصولات کشاورزی، استفاده از مزایای بیمه ای است بنابراین از کشاورزان درخواست می شود نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.