مسئول ساماندهی و هماهنگی امور مساجد خراسان شمالی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این رابطه اظهار داشت: طرح آشنایی با اندیشه های رهبر معظم انقلاب طی ماه مبارک رمضان سال گذشته با بررسی کتاب اندیشه اسلامی در قرآن در نقاط مختلف شهر بجنورد برگزار شد.
حجت الاسلام سیدمحمد افشین فر افزود: امسال نیز در ادامه این طرح کتاب انسان 250 ساله حول محور شخصیت شناسی ائمه معصومین از زاویه زندگی و رفتار سیاسی و اجتماعی آنها شروع شده است.
وی گفت: این طرح به نوعی نگاه جدیدی را در پرداختن به سیره نگاری و تحلیل شخصیت معصومین برای عموم جامعه بویژه جوانان ایجاد می کند.
حجت الاسلام افشین فر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از اولویت های مهم در این بیانیه و فضای فعلی جامعه جوانان هستند با اجرای این طرح تلاش می شود تا این قشر اهداف و سیره و سبک مبارزه با استکبار و جهاد را از معصومین بیاموزند.
وی خاطرنشان کرد: این کتاب موضوع مهمی را در پیش گرفته تا جوانان این متون را مطالعه و فضای گفت و گو راه بیندازند و نسخه عملی مبارزه را از آن استخراج کنند.
وی یادآور شد: در این طرح شخصیت شناسی تمامی معصومین و نوع ورود آنها به مسائل سیاسی و اجتماعی و نقش آفرینی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه با مطالعه این کتاب مشخص می شود که نگاه ائمه اطهار(ع) در مبارزه در راه جبهه حق فردی نبوده، تصریح کرد: مبارزه ائمه حرکتی زنجیر وار بوده به طوری که هر کدام قسمتی از مسیر را طی کردند تا در نهایت تحویل امام بعدی دهند.
مسئول ساماندهی و هماهنگی امور مساجد خراسان شمالی با تاکید بر دنبال کردن این نوع نگاه در دنیای امروز، بیان داشت: ما در گام اول، انقلاب و نظام اسلامی را داشتیم و امروز در گام دوم دولت اسلامی را داریم که باید راه آن را با بهره گیری از سیره معصومین تا رساندن به تمدن نوین اسلامی ادامه دهیم.
وی با اشاره به شرکت پرشور جوانان در این جلسات، گفت: یادآور شد: طرح مطالعاتی این کتاب طی 15 جلسه برنامه ریزی شده که تا بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.