به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی حجت الإسلام جعفری دوشنبه بیان این مطلب گفت: با تشکیل این بانک که در مراحل پایانی تکمیل و تجمیع اطلاعات است، شناسایی مجرمان موضوع با دستورالعمل رئیس قوه قضائیه، سرعت بیشتری خواهد گرفت.
وی از عزم جدی دستگاه قضائی در برخورد با عوامل مرتبط با بداخلاقی های فضای مجازی در استان خبر داد و افزود: فضای مجازی مستلزم اعمال مراقبت ها و نظارت های مؤثر، راهگشا و سازنده است.
وی با اشاره به مصادیقی از مشکلات فضای مجازی، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، توهین، افترا و هتک حرمت افراد را تنها بخشی ازآسیبهای فضای مجازی برشمرد و خاطرنشان کرد: فضای مجازی نباید محل جولان، عرض اندام، تهدید و قدرت نمایی افراد فرصت طلب و یا ماجراجو باشد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه در خراسان شمالی میزان مصادیق تعرضات به حریم خصوصی و همچنین ایجاد مزاحمت های مختلف و عدیده برای افراد بسیار محدود و معدود است، تصریح کرد: دستگاه قضایی در صورت بروز جرائم متعرض امنیت، آبرو و حیثیت اشخاص، بدون هیچ گونه اغماض و مماشاتی با مجرمان این حوزه، برخورد خواهد کرد.
جعفری گفت: جمع آوری اطلاعات و مشخصات افرادی که سابقه جرائم مختلف در فضای مجازی دارند، می تواند در ادامه راه به کنترل و اعمال مراقبت ها و نظارت های لازم در این فضا کمک نماید.
این مقام قضایی با تبیین برخی بداخلاقی های صورت گرفته از قبیل دادن نسبت های ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله مدیران عالی در استان آن هم عمدتا بدون هیچ گونه دلیل و مدرک متقن و قابل قبول و تشریح آثار و پیامدهای منفی انتشارسریع این قبیل اخبار در فضای مجازی افرود: یکی از اولویت های دستگاه قضائی شناسایی عوامل نشر و اشاعه این قبیل اخبار کذب در فضای مجازی است و ما اجاز نمی دهیم این افراد با افعال مجرمانه خود، فضای مجازی را ناامن کنند.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.