سردار علیرضا مظاهری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت کنندگان غیرمجاز با الاغ و یا اسب مواد معدنی را از ارتفاعات به پایین آورده و سپس به دلالان می فروشند که در این زمینه 126 سر چهارپا شامل اسب، الاغ و قاطر توقیف و 48 نفر متخلف دستگیر شده است.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین 26 دستگاه خودرو از متخلفان توقیف شده است.
سردار مظاهری با تاکید بر اینکه برای ساماندهی این معدن، باید مسئولان بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت اقدامات لازم را انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین آسیب در این خصوص به محیط زیست وارد می شود لذا می طلبد سازمان حفاظت از محیط زیست نیز با انجام اقدامات لازم از بروز مشکلات پیش رو پیش گیری کند.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه افرادی که اقدام به مقصر جلوه دادن ناجا و دستگاه قضائی در خصوص عدم برخورد قانونی لازم با متخلفان برداشت غیرقانونی از این معدن می کنند گفت: هر سازمانی باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و نیروی انتظامی نیز همانطور که تاکنون وظیفه خود را به خوبی انجام داده از این پس نیز مواردی که باعث شود تا امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه مختل شود با برخورد قاطع پلیس همراه خواهد بود.
به گزارش ایرنا برداشت غیرمجاز از معدن سرب و روی در ارتفاعات سخت گذر آلبلاغ در منطقه حفاظت شده ساریگل شهرستان اسفراین در سال جاری شدت گرفته است.
معدن آلبلاغ در منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد از این رو سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نتوانسته است نسبت به ثبت آن اقدام کند.
هفته گذشته یک شهروند اسفراینی در معدن آلبلاغ بر اثر ریزش معدن جان باخت.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.