به گزارش ایرنا؛ مجتبی جوهری یکشنبه شب در نشست مجمع انتخاباتی هیات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای خراسان شمالی اظهار داشت: این رشته ورزشی جزئی از تاریخ و فرهنگ و آیین ملی ایرانیان با قدمتی هفت هزار ساله است که باید با برنامه ریزی بهتر مشارکت در آن افزایش یابد.
وی از برنامه ریزی برای برگزاری افزون بر 30 رویداد منطقه ای و ملی این رشته در سال جاری خبر داد و گفت: تمامی این رویدادها برای افزایش انگیزه در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر نونهال است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی پیشکسوتان، برپایی این رقابت را در افزایش انگیزه ورود به این ورزش بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: در مسابقات نونهالان نیز که پارسال در همدان برگزار شد افزون بر 700 نفر شرکت کردند که بیانگر توجه و اهمیت به این ورزش است.
رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای به تهیه بانک اطلاعاتی ورزشکاران این رشته اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی اعضای خانواده این ورزش باید در این سامانه وارد شده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.
جوهری یادآور شد: دبیرخانه های هفتگانه این ورزش نیز فعال شده که هر پنج استان در کنار هم قرار گرفته و با برگزاری رویدادهای ورزشی و آموزشی، برترین های خود را به رقابت های کشوری معرفی می کنند.
وی گفت: برای همسان سازی کمک ها نیز آموزش ها به صورت راحت تر و ارزان تر برگزار می شود و از استان های برخوردار برای ارتقای سطح استان های ضعیف تر کمک گرفته می شود.
وی توجه به زیرساخت های شهرستانی و نسل نوجوان و جوان را از مهمترین برنامه های پیش روی این فدراسیون برشمرد و اظهار داشت: برنامه های این رشته ورزشی شامل تمامی گروه های سنی می شود.
به گزارش ایرنا؛ در این نشست الیاس امیرآبادی با اکثریت آرا، برای چهار سال به عنوان رئیس هیات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای خراسان شمالی انتخاب شد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.