محمد رضایی روز یکشنبه در بازدید از باغ های آسیب دیده شیروان با بیان اینکه سطح مبارزه همچنان ادامه دارد اظهار داشت: بیشترین مبارزه انجام شده با این بیماری مربوط به شهرستان مانه و سملقان با هزار و 180 هکتار می باشد چرا که شرایط برای بیماری در آنجا مهیا است.
وی با بیان اینکه شرایط رطوبتی بالا باعث این بیماری شده است گفت: با توجه به بارش های فراوان امسال و رطوبت بالا اولین بار است که بیماری برگی گندم در این استان مشاهده شده شده و مبارزه با آن در حال انجام است.
رضایی با اشاره به اینکه قاعدتا تا زمان برای مبارزه است باید فرهنگ استفاده از قارچ کش ها استفاده شود افزود: به کشاورزان توصیه شده است برای حفظ سبزینگی برگ های گندم استفاده از قارچ کش ها یا سموم را در مزارع جدی بگیرند و قبل از مرحله گل دهی انجام شود تا جلوی هر گونه خسارتی گرفته شود.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برای تهیه کانون کوبی بقیه نقاط استان تقاضای پنج میلیارد ریال اعتبار شده است که تاکنون اعتباری برای این موضوع تخصیص داده نشده است.
پاییز گذشته 47 هزار هکتار گندم آبی و 99 هزار هکتار گندم دیم و 40 هزار هکتار جو آبی و دیم در خراسان شمالی کشت شد.
پیش بینی می شود امسال 250 تا 290 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شود و حال آنکه پارسال 91 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده بود.
پارسال از کشتزارهای استان 150 هزار تن گندم برداشت شده بود.
خراسان شمالی با جمعیت بیش از 863 هزار نفر 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح 300 هزار هکتار کشتزاز است و بیش از 80 هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند، این استان بیشترین شاغل در بخش کشاورزی را دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.