مصطفی سیامکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به رشد 60 درصدی تولید علوفه در مراتع این شهرستان اظهار داشت: این میزان در گذشته 29 هزار تن در سال بود.
وی میانگین میزان تولید علوفه در گذشته را 100 کیلوگرم در هر هکتار دانست و گفت: هم اکنون، با افزایش نزولات جوی به 160 کیلوگرم در هکتار رسیده است.
وی گستره مراتع این شهرستان را 290 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان تولید علوفه در مناطق کوهستانی، ییلاقی و مناطقی که دارای برف بیشتر هستند شامل گلیل، سرانی، شاه جهان، سنجر بیگ و پتلگاه می باشد.
سیامکی افزود: هم اینک برای تبدیل دیم زارهای کم بازده و احیای آن به منطور افزایش تولید علوفه، کاهش وابستگی دامداران به مراتع به ازای هر هکتار 15 کیلوگرم بذر لحاظ شده است و تاکنون 4 تن بذر بین دامداران توزیع شده است.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: امسال با توجه به افزایش تولید علوفه دامداران با مشکلات کم تری مواجه هستند ولی در فصل تابستان آسیب هایی از جمله حریق وجود دارد که توصیه می شود دامدارن چرای دام در مراتع را مدیریت کنند و مراقب باشند تا حریق ایجاد نشود.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغی، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.