به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: ایران تا کنون پایبند برجام بوده و صبوری کرده تا دنیا بفهمد ما اهل جنگ نیستیم، ما می خواهیم قوانین بین المللی رعایت شود اما اگر بخواهند تعهدات را بر هم زده و عهد بشکنند ما هم این عهد را می شکنیم.
وی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی در مقابل توطئه های دشمنان گفت: ملت ما پشت شورای امنیت ملی است.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رونمایی از سند توسعه استان در جمعه گذشته، گفت: حوزه فرهنگی به خوبی در سند توسعه خراسان شمالی دیده نشده است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سند توسعه استان در هفته گذشته رونمایی شد اما در این سند، حوزه های فرهنگی و اختصاص بودجه به این حوزه به خوبی دیده نشده است.
حجت الاسلام یعقوبی اظهار داشت: توسعه باید جامع و همه جانبه باشد و در کنار برنامه ریزی برای مسائل مادی، برنامه ریزی برای مسائل فرهنگی هم مورد توجه باشد.
وی افزود: در برنامه ریزی ها باید فرهنگ و معنویت هم مد نظر باشد اما متاسفانه در سند توسعه استان، حوزه های فرهنگی به خوبی دیده نمی شود.
حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی همچنین با انتقاد از اینکه سفر رهبر انقلاب در سند توسعه استان مورد غفلت قرار گرفته، گفت: مردم استان در سال 91 شاهد توسعه بزرگی بودند که به برکت حضور رهبر انقلاب محقق شد اما این سفر در سند بیان نشده است.
وی خاطرنشان کرد: به تعبیر آنان که بودجه این سفر را دریافت کرده اند، سفر رهبری استان را 20 سال جلو برده است، از این رو باید این کمک ها در سند توسعه بیان شود تا نقش ولایت فقیه و روحانیت در جامعه فراموش نشود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: انتظار می رود این سفر به عنوان افتخار در سند توسعه نوشته و بیان شود که رهبری حضور پیدا کرده و کمک های فراوانی به مردم داشته اند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.