احسان روشن روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، کتابخانه مرکزی شیروان را دومین کتابخانه بزرگ استان دانست و افزود: با گذشت چندین سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح که در مراحل پایانی است، شاهد بی مهری به حوزه فرهنگی هستیم.
وی با بیان اینکه کارفرمای اجرای این طرح شهرداری شیروان است، گفت: شهرداری در پیگیری های صورت گرفته، نبود اعتبار را دلیل توقف طرح عنوان کرده که انتظار می رود نگاه به حوزه فرهنگی تغییر کند.
روشن افزود: ساخت کتابخانه مرکزی شیروان از سال 90 در سه طبقه و در زمینی به مساحت 2 هزار و 700 متر مربع آغاز شد که هم اکنون با بیش از 90 درصد پیشرفت، معطل تخصیص اعتبار برای تجهیز اعتبار است.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شیروان گفت: این طرح شامل مخزن اصلی، آمفی تئاتر، پژوهشسرا، سالن های مطالعه، بخش نشریات، اتاق کنفرانس، بخش مرجع، نابینایان و کودکان است.
به گفته وی، تاکنون برای ساخت این طرح بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که تکمیل و تجهیز آن 30 میلیارد ریال دیگر اعتبار می طلبد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی، اسفند 97 از تکمیل و گشایش کتابخانه مرکزی شیروان، در نیمه نخست سال 98 خبر داده بود.
هم اکنون 10 باب کتابخانه شهری و روستایی با زیربنای هزار و 913 متر مربع در شیروان دایر است.
از این تعداد پنج باب در شیروان، لوجلی، زیارت و قوشخانه و پنج باب نیز در روستاهای خانلق، حسین آباد، زوارم، دوین و رباط فعالیت دارند.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.