به گزارش ایرنا، محمدعلی شجاعی پنجشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برقراری پروازها در فرودگاه بجنورد از مطالبات بحق مردم و درخواست موکد استاندار از وزیر راه و شهرسازی در دیدار اخیر بود.
وی افزود: کاری نداریم که فرودگاه بجنورد چه مشکلی دارد، ما خواستار برقراری پرواز مثل سایر استان ها در مرکز خراسان شمالی هستیم.
هم اکنون در هفته سه پرواز بین فرودگاه بجنورد و تهران انجام می شود که این پروازها نیز نظم و سامان چندانی ندارد و عمدتا لغو می شود.
شجاعی همچنین با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در این دیدار، موضوع ارتقای ایمنی راه و آسیب های سیل که البته وسیع بود، مطرح شد و وی به زودی برای بررسی وضعیت به استان سفر خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: در دیدار با سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی نیز معضلات استان در حوزه انتظامی، سخت افزاری و فضا بویژه در زمینه بازداشتگاه مطرح شد و وی علاوه بر قول سفر، برای رفع نداشته ها تعهداتی داد.
شجاعی گفت: به زودی ساخت بازداشتگاه های مجزا برای زنان و مردان در استان آغاز می شود.
وی همچنین از سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این استان در 23 خردادماه امسال خبر داد.

* راهبردی ترین راه، واگذاری معدن آلبلاغ اسفراین به شرکت تعاونی
وی در باره حادثه ریزش کوه و مرگ یکی از برداشت کنندگان معدن سرب و روی در آلبلاغ اسفراین گفت: موضوع برداشت های غیرمجاز از این معدن در شورای تامین شهرستان هم مطرح شده و پیگیری هایی هم از طرف نماینده این شهرستان در مجلس در دست انجام است اما راهبردی ترین کار، واگذاری معدن به شرکت تعاونی عمرانی است.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: باید این معدن به شرکت تعاونی عمرانی اسفراین که سهامداران آن مردم هستند، واگذار شود تا منافع آن به مردم برسد.

* سفر کارشناسانی از تهران برای بررسی وضعیت معدن سرب اسفراین
ولی الله حیاتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی هم گفت: کارشناسانی از سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت روز شنبه به استان سفر می کنند تا وضعیت منطقه را بررسی کنند.
معاون صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی هم پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود که این معدن در منطقه زیر مدیریت حفاظت محیط زیست قرار دارد و برای حل مشکل به صورت اساسی باید منطقه آزاد و معدن به ثبت برسد.
علی اصغر رضازاده افزوده بود: برای بررسی بیشتر موضوع آزادسازی منطقه، کارشناسانی از سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان سفر می کنند.
عصر امروز، هنگام فعالیت مردم محلی برای برداشت سرب و روی در منطقه معدنی آلبلاغ اسفراین، ریزش کوه موجب مرگ یکی از بهره برداران غیرمجاز و مصدوم شدن یک نفر دیگر شد.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.