محمد صباغیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون ذکر میزان معوقات کارگران استان اظهار داشت: اکنون 20 درصد از معوقات کارگران باقی مانده است.
وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به حمایت از کارگران گفت: ایشان به درستی امنیت شغلی، دستمزد و احترام به کارگر را از دغدغه های این قشر عنوان کرده اند.
وی افزود: باید در سال رونق تولید، به گونه ای تدبیر شود که امنیت شغلی جامعه کارگری دچار تهدید نشود.
صباغیان در بخش دیگر سخنان خود در باره مشکلات جامعه کارگری گفت: یک مشکل کارگران بویژه ساختمانی، نبود بانک اطلاعاتی موثق برای شناسایی این قشر است و به علت نبود آن این قشر از مزایای برخی طرح ها همچون سبدکالا باز می مانند.
وی با اشاره به ساماندهی کارگران در سه نقطه از شهر بجنورد گفت: ایجاد مکان هایی برای کارگران به تکمیل بانک اطلاعاتی و ساماندهی این قشر کمک می کند.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی افزود: ساماندهی کارگران بستری است که بتوانیم حمایت از این قشر را منسجم تر انجام دهیم.
وی ارائه آموزش رایگان به جامعه کارگری را از مهم ترین خدمات خانه کارگر عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش های ما شامل مهارت های فنی و حرفه ای است و تلاش داریم تا رشته های جدید مورد نیاز جامعه همچون تعمیر موبایل به جامعه کارگری فرا داده شود.
دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان شمالی با اشاره به عضویت 30 هزار نفر در خانه کارگر استان گفت: تبلیغات و اطلاع رسانی ها در باره مزایای عضویت در خانه کارگر، گسترده نبوده است.
در خراسان شمالی 120 هزار نفر کارگر سازمان یافته و شناسنامه دار وجود دارد.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.