حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه بجنورد با بیان این که همه کشورها در مورد فضای مجازی خط قرمز و چهار چوب دارند افزود: فضای مجازی در هیچ کجای دنیا مثل ما بی در و پیکر نیست.
وی خطاب به مسئولان گفت: چرا فضای مجازی را رها کرده اید و این بخش اگر مدیریت نشود جوانان و مردم را نابود می کند و گاه آبروی مردم را از بین می برد.
امام جمعه بجنورد با تاکید بر این که مسئولان کشور هشدارهای رهبری را جدی بگیرند افزود: تاثیر فضای مجازی گاهی چنان است که شخصیت افراد را زیر سوال می برد و بمباران می کنند و مدیری هنوز نیامده آبرویش را در بوق و کرنا می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در بیانیه گام دوم رهبری یکی از بزرگترین جهادهای جوانان را شکستن محاصره رسانه ای غرب بیان کرده اند و این که جوانان با این آسیب مقابله کنند و لازم است از محاصره فضای مجازی وارداتی خود را نجات دهند.
امام جمعه بجنورد با برشمردن ویژگی های ماه مبارک رمضان از این ماه به عنوان ماهی یاد کرد که انسان را به ملائک شبیه می کند و در پیش بودن ماه رمضان را به نمازگزاران تبریک گفت.
خطیب جمعه بجنورد افزود: قرآن مجید به همه خطاب می کند که ای مسلمانان دیندار یکی از دستورات دین شما روزه است و در این ماه به کار گیری اراده تقویت می شود و هر که اراده داشته باشد رشد می کند.
وی با بیان این که شیطان از مسیر شهوت و شکم انسان را به حرام می کشاند افزود: روزه گرفتن شکم و شهوت را کنترل می کند و همش رحمت و برکت است و عرفا هم می گویند اول ماه هر سال ما ماه رمضان است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: با به کار گیری همه امکانات خود به پیشواز این ماه بروید و آماده مهمانی خدا شوید که برای مومنان فرصت و فضیلت است.
وی گفت: کسی که برای خدا گرسنگی بکشد لذت عبادت و رضایت خدا را می چشد.
وی افزود: برنامه های خود را برای ماه رمضان تنظیم و کارهای فردی خود را تعطیل کنید و به عبادت بپردازید و قرآن بخوانید که در این ماه قرآن به پیامبر (ص) نازل شده و این ماه بهار قرآن است.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از خطبه های نماز به سخنان مقام معظم رهبری در جمع معلمان، دبیران و مسئولان آموزش پرورش اشاره کرد و افزود: رهبری مطالب مهمی در رابطه با آموزش و پرورش بیان کرده و گفته اند، جوان های خوش فکر و انقلابی محصول معلمانی هستند که آن ها را با این موارد آشنا کردند.
وی با بیان این که آموزش و پرورش در بعد از انقلاب رشد کیفی خوبی داشته است، افزود: رهبری فرمودند روحیه انقلابی دانش آموزان زا تقویت کنید معلمان خوب به هر بهانه ای آن ها را با ارزش های انقلاب مانوس و آشنا کنند.
وی به هشدار رهبری در مورد سند بیست سی اشاره کرد و افزود: غربی ها و غرب محورها در مورد این سند هنوز طمع خود را نبریده اند و با سند می خواهند سبک زندگی غربی را ترویج کنند.
وی افزود: آن ها می خواهد برای وحشی های کراوات زده غربی که به راحتی آدم می کشند با این سند سرباز تربیت کنند و طرفداران سند بیست سی بدانند که این سند زهر است .
وی اظهار داشت: برای جامعه و در مبانی دینی آنقدر سند محکم داریم که نیازی به سند غرب نداریم.
وی افزود: رهبری به منزلت و رحمت دبیران و معلمان هم تاکید کرده و فرموده اند « مسئولان حرمت و معیشت آن ها از ازیاد نبرید.»
امام جمعه بجنورد گفت: دولتی ها بشنوند که حرمت احترام و معیشت معلم مهم است و از یاد نرود و معلمان نیز آن قدر حرمت دارند که هیچ گاه برای معیشت خود دست به اعتراض نمی زنند تا بهانه به دست غرب ندهند و سوژه فضای رسانه ای غرب نشوند.
وی با گرامیداشت روز شهادت شهید مطهری افزود: مطهری قلم و بیانش روان و سند بود و بهترین الگو برای معلمان است.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.