احمد ریواده روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: بیشترین معتادانی که از افزایش قیمت مواد مخدر آسیب دیدند زنان بودند و اقدامات پرخطر در بین زنان معتادی که توان مالی ندارند، افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: با اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر که از 13 اسفند ماه پارسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد، 680 معتاد جمع آوری شدند که 57 نفر از این معتادان زن هستند.
وی با بیان این که ظرفیت مکان نگهداری زنان معتاد هم اکنون به 120 معتاد افزایش یافته است، افزود: با توجه به افزایش فضای فیزیکی توانستیم در طرح جمع آوری معتادان زنان بیشتری را ساماندهی کنیم که تعدادی از آن ها نیز از شهرستان های دیگری به مراکز بجنورد منتقل شدند.
ریواده گفت: 483 معتاد از مجموع معتادان جمع آوری شده در مراکز اقامتی سطح استان مجری تبصره 2 ماده 16 و مرکز ماده 16 بجنورد ساماندهی شدند.
وی تعداد معتادانی که در این طرح جمع آوری شدند و سن آن ها کمتر از 17 سال بود، 67 نفر بیان کرد و افزود: این کودکان و نوجوانان در واحد درمان، بستری، سم‌زدایی از کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال مصرف مواد در بیمارستان های امام رضا(ع) بجنورد و اسفراین تحت درمان قرار دارند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی با بیان این که معتادان متجاهری که به مراکز نگهداری ماده 16 منتقل شده اند تا 6 ماه در قالب سم زدایی در این مراکز نگهداری شوند اعلام کرد: راه اندازی مرکز جامع توان بخشی اعتیاد یکی از راهبردهای ما در سال جاری است که دنبال می شود.
بر اساس آمار سرشماری سال 95 جمعیت خراسان شمالی 863 هزار نفر است.
شیوع اعتیاد در این استان در جمعیت 15 تا 64 سال 7.21 درصد و 2 درصد بیش از میانگین کشوری است.
اعتیاد معضل نخست خراسان‌ شمالی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و آمار معتادان این استان 40 هزار نفر بیان شده است که 8 تا ده درصد از این رقم را زنان تشکیل می دهند.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.