به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در آیین افتتاح مجتمع قضایی شهید لاجوردی بجنورد افزود: علیرغم تمامی تلاش های انجام شده همه می دانیم که شتاب کار و توسعه در استان باید افزایش یابد.
وی ارتقای جایگاه استان را مستلزم داشتن تفکرات بزرگ دانست و تاکید کرد: پیمودن همان مسیر گذشته موجب می شود در بسیاری از شاخص ها رتبه فعلی را داشته و از کشور عقب باشیم.

* برخی برای توسعه نیز دلیل می خواهند
شجاعی افزود: شگفت آور است که برخی تفکرات هنوز برای ایجاد داشته های توسعه ای دیگر استان ها در خراسان شمالی نیز به دنبال دلیل هستند.
وی یادآور شد: البته که با وجود چنین تفکرات سنتی، قدیمی و محله ای، نمی توان حرف از توسعه پایدار زد.

* صرف پرداختن به مسائل سیاسی ظلم است
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم گسترش افکار بزرگ و توسعه ای در استان، گفت: در بازدید از روستاهای سیلزده استان به نداشته های فراوان آنان دل می سوزانیم و حال آنکه در این شرایط تنها پرداختن به مسائل سیاسی و برداشتن و جایگزینی افراد بسیار ظلم است.
شجاعی افزود: اگر کاری انجام شود مردم آنرا حس می کنند و با ارائه آمار و ارقام نمی توان کارهای انجام نشده و نقائص را پوشش داد.

* سفره مردم با حضور بخش خصوصی رونق می گیرد
شجاعی گفت: ما برای ایجاد اشتغال و آباد کردن سفره مردم ناگزیر به حضور بخش خصوصی در استان هستیم و برای حضور سرمایه گذاران باید فضای امن ایجاد شود.
استاندار خراسان شمالی افزود: اگر به دنبال توسعه هستیم باید نظام اجرایی را متحول کنیم و با نگاه بلند و توام با دلسوزی برای مردم گام برداریم تا توسعه همه جانبه شامل حال مردم شود.
وی ادامه داد: تحقق این هدف مستلزم بهره مندی از مشترکات، هم افزایی و پذیرش الزام برداشتن گام های بزرگ است.
وی افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی نباید تنها در بنرها نمایان باشد و بلکه باید در عمل ثابت شود تا هجمه های اقتصادی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی بی اثر شود.

* دستگاه قضا دغدغه مند است
استاندار خراسان شمالی گفت: ورود دستگاه قضایی به مباحث اجرایی استان بر اساس وظیفه، احساس مسئولیت و دغدغه مندی است.
شجاعی اظهار داشت: با وجود اصل تفکیک قوا، قوه قضاییه همیشه همراه نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و سمت و سوی توسعه نظام قضایی به سمت پویایی و مردمی شدن با نگاه ولایتمدارانه است تا بتواند درد و آلام مردم را تسکین دهد.
وی ادامه داد: همیشه بر هماهنگی میان تمامی اجزای نظام برای پیشبرد اهداف توسعه ای تاکید کرده ام و انصافا این نگاه در استان جاری است.
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.