به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز یکشنبه در آستانه روز شورا، در جمع اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد، اظهار داشت: نباید همه چیز را به مباحث مالی ربط داد، زیرا داشتن برنامه، مدیریت و هم افزایی بسیار مهم تر از منابع مالی است.

* شهرداری دنبال درآمدزایی باشد
استاندار خراسان شمالی گفت: شهرداری بجنورد باید برای حل مشکلات و کمبودهای خود به دنبال راههای درآمدزایی و استفاده از توان بخش خصوصی باشد.
شجاعی تاکید: بدون اقدام موثر، تنها حرف زدن از سازندگی، نتیجه ای جز مستهلک شدن افراد درپی ندارد.
وی با اشاره به اختیارات مطلوب شورا، افزود: آرامش در شورا به معنای هم نظر بودن نیست زیرا وجود منتقد و مخالف ضروری است ولی باید با حفظ نظرات، زمینه ای فراهم شود که مردم ضرر نکنند.
شجاعی با بیان اینکه شورا باید نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کند، اظهار داشت: با توجه به بودجه 1800 میلیاردی شهرداری، سرانه روزانه هر شهروند بجنورد از خدمات 20 هزار ریال است که باید دید به همین میزان خدمات ارائه می شود.
وی با تاکید بر برنامه ریزی برای افزایش درآمد شهرداری، افزود: تا زمانی که فکری برای این بخش نشود مشکلات حل نمی شود بنابراین باید بخشی از خدمات و امور شهری را به بخش خصوصی واگذار کرد.
وی اظهار داشت: در صورتی که اعضای شورا در کنار اختلاف نظر، مشکلات را حل کرده و برنامه درستی برای حل مشکلات شهر ارائه دهند، استانداری نیز از هیچ کمکی کوتاهی نمی کند.
استاندار خراسان شمالی به دیگر مشکلات شهر مانند پسماند و نبود نردبان بلندمرتبه و... اشاره کرد و خواستار مشخص کردن اولویت ها و مرتفع ساختن آنها به ترتیب اهمیت در سال جاری و سال های بعد برای اختصاص اعتبارات شد.
شجاعی با اشاره به رفع اختلافات شهرداری و شورا با دستگاه های دولتی، افزود: لازم است کارها با زمان لازم ارائه شده و نقش سازمان دولتی هم ‌مشخص شود تا طرف حساب این دستگاه ها، استانداری باشد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بر لزوم حل مسائل و مشکلات گلستان شهر و نیز ضرورت بازگشایی انتهای خیابان قیام بجنورد، برای حل معضل تردد مراکز آموزش عالی تاکید کرد.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی، صنوف آلاینده و پساب در بجنورد، گفت: باید راهکار درستی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این خصوص ارائه داد تا مشکلات مرکز استان برطرف شود.

* خراسان شمالی رتبه نخست بروکراسی اداری در کشور
شجاعی افزود: خراسان شمالی رتبه اول کشور در بروکراسی اداری است بنابراین باید به سمتی برویم که این بروکراسی از استان برچیده شده و از سختگیری های بی مورد پرهیز شود.

* اداره کل ورزش اراده ای برای تحول ورزش استان ندارد
استاندار خراسان شمالی با انتقاد از مدیرکل ورزش و جوانان، وی را به دور از حوزه ورزش خواند.
شجاعی گفت: با وجودی که برنامه های خوبی چون آوردن تیم های لیگ فوتبال، جذب حامی و تحویل ورزشگاه بجنورد به شهرداری، برای ایجاد تحول در عرصه ورزش استان به این اداره پیشنهاد شد، ولی تاکنون هیچ طرح و برنامه ای در این خصوص ارائه نشده است.
شجاعی بر لزوم اقدام شهرداری برای ایجاد نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: شهرداری باید به سراغ ایجاد زمین های کوچک محله ای برای ایجاد شور و نشاط در محلات برود تا با ایجاد فضایی سالم، مردم را دور هم جمع کرده و از معضلات و آسیب ها بکاهد.

* وضعیت اعتیاد و طلاق زنان، نگران کننده است
استاندار وضعیت زنان استان در حوزه اعتیاد و طلاق را نگران کننده خواند و گفت: استان خراسان شمالی از نظر آمار اعتیاد رتبه ششم را در کشور دارد که در خصوص کاهش آن و توجه به علل بروز آن، طرح جدیدی ارائه شده است.
شجاعی با بیان اینکه عده ای در جامعه در صف اعتیاد هستند، افزود: خانواده زندانیان در صف اول جامعه هدف قرار دارند و باید اعتبارات اشتغالزایی برای این افراد منظور شود تا در مسیر درست قرار گیرند.
وی همچنین بر هوشمندسازی شهر بجنورد و توجه به حل مشکلات حاشیه شهر و یکسان بودن فرصت ها و امکانات برای تمام مردم تاکید کرد.
به گزارش ایرنا در این نشست هر کدام از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد به بیان مشکلات و مسائل موجود در شهر پرداختند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.