عبدالله یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال بارش برف در ارتفاعات استان در چند روز گذشته دمای هوای استان با کاهش 8 تا 10 درجه ای مواجه شد که این وضعیت بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار داد اما به علت پایدار نبودن خسارتی برجای نگذاشت.
به گزارش ایرنا دمای هوا در برخی از مناطق کوهستانی و ارتفاعات از جمله منطقه کوسه شیروان به سه درجه سانتیگراد زیر صفر نیز رسید.
یوسفی با بیان اینکه احتمال بروز خسارت در ارتفاعات و مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست، افزود: تاکنون گزارشی از بروز خسارت در بخش کشاورزی استان دریافت نشده، اما تا عبور موج سرما و بررسی همه مناطق استان در این خصوص نمی توان نظر قطعی داد.
وی اظهار داشت: بر اساس مشاهدات کارشناسان تاکنون اثری از خسارات احتمالی سرما به باغ ها مشاهده نشده، زیرا سرما طولانی مدت و پایدار نبوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خوشبختانه دامداران و مرغداران استان در این روزها به هشدارهای کارشناسان مربوطه توجه داشته اند و در این بخش نیز خسارتی گزارش نشده است.
یوسفی افزود: زنبورداران استان نیز با پوشاندن کندوها از وارد آمدن خسارت جلوگیری کردند.
وی اظهار داشت: کشاورزان نیز با استفاده از کودهای مقابله با سرمازدگی، آتش زدن شاخه های اضافه و بخاری های باغی تلاش کردند از بروز خسارت جلوگیری کنند.
به گزارش ایرنا 44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و شغل 41 درصد مردم استان هم در حوزه کشاورزی است.
میزان خسارت وارد شده سیلاب های بهار امسال به بخش کشاورزی خراسان شمالی هفت هزار و 800 میلیون ریال برآورد شده است.
هواشناسی خراسان شمالی هوای این استان را تا روز جمعه همراه با بارش برف برای ارتفاعات پیش بینی کرده که موجب کاهش دمای هوا به میزان هشت درجه سانتیگراد خواهد شد.
خراسان شمالی 344 هزار عرصه کشاورزی دارد و سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصول کشاورزی و دامی در این استان تولید می شود.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.