به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین المللی استانداری، ولی الله حیاتی روز چهارشنبه در کمیته توسعه‌ مشارکت های مردمی استان اظهار داشت: سمن ها علیرغم داشتن متولیان فراوان در حوزه اجرایی، سازماندهی و سیاست گذاری واحدی ندارند.
وی افزود: این بدان معنا است که هر اداره ای برای خود مجوز صادر می کند اما نظارتی بر کار سمن ها وجود ندارد.
وی بر لزوم ساماندهی سازمان های مردم نهاد تاکید کرد و گفت: نظام ساماندهی سازمان های مردم نهاد با محوریت اداره کل امور اجتماعی استانداری باید باشد و سامانه ای در این خصوص تعریف شود.
حیاتی تصریح کرد: هر سازمان مردم نهاد متقاضی مجوز باید در این سامانه قابل رویت باشد و از پراکنده کاری در این حوزه جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: باید در خود دستگاه های اجرایی متولی نیز هیات نظارت بر فعالیت سمن ها شکل گیرد زیرا برخی سمن ها خارج از چارچوب های اساسنامه فعالیت دارند.
رئیس شورای هماهنگی توسعه‌ مشارکت های مردمی خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال با حضور استاندار سه دفتر تسهیل گری در سه نقطه حاشیه ای بجنورد افتتاح شد که برنامه ما این است تا پایان سال سه دفتر دیگر نیز افتتاح کنیم.
حیاتی، پراکنش سمن ها را نامناسب خوانده و بر ضرورت حفظ برش شهرستانی آن تاکید کرد و گفت: پارسال اعتباراتی افزون بر 15 میلیارد ریال توسط وزارت کشور به سازمان های مردم نهاد استان تخصیص یافت.
وی نقطه ضعف و حلقه مفقوده حوزه سمن های استان را آموزش دانست و افزود: از دیگر مشکلات این بخش موازی کاری و عدم ارتباط شبکه ای است که موجب شده سمن ها به صورت جزیره ای عمل کنند.
معاون استاندار خراسان شمالی بر توانمندسازی و اشتغال معتادان، به خصوص زنان بهبود یافته و سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: باید تمام سازمان های مردم نهاد استان در این حوزه برنامه ریزی کنند و از توان آموزش فنی و حرفه ای نیز غفلت نشود.
5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.