حسن پارسی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سند توسعه استان به عنوان چراغ راه حرکت به سمت توسعه است و اکنون تدوین این سند تکمیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه سند توسعه استان، محور انجام تمام فعالیت ها و کارها در استان است خاطرنشان کرد: از امسال توزیع اعتبارات فعالیت های اجرایی منطبق بر سند توسعه استان انجام می شود.
وی در باره فرآیند تهیه و تدوین سند توسعه استان اظهار داشت: این سند، ماحصل یک کار گروهی و مشارکتی است و در آن از توان نخبگان، صاحب نظران و اظهار نظر فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استفاده شده و آنها به عنوان پیشروان بخش علمی، فرمانداران و دستگاه های اجرایی در تهیه آن مشارکت داده شده است.
پارسی پور خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با استفاده از سند توسعه از نقاط قوت و فرصت های این استان بهره ببریم و نقاط ضعف را برطرف کنیم و هدف نهایی، خارج شدن خراسان شمالی از لیست استان های کم برخوردر و ارتقای شاخص های توسعه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تاکید کرد: تلاش داریم تا این سند منجر به ارتقای سطح زندگی و کیفیت زندگی مردم و منجر به توسعه شود، این سند بستری برای گذر از وضعیت موجود به وضعیت بهتر است.
وی گفت: یکی از ویژگی های سند توسعه استان استفاده از توان بخش های مختلف در تدوین آن است و زمانی که این بخش ها دخالت داده شود، در اجرا هم همراهی بیشتری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه تلاش شده است مسیر حرکت در سند توسعه استان، منطبق برشاخص های برنامه ششم توسعه باشد گفت: یکی از ویژگی های سندهای توسعه این است که برای هر دستگاه اجرایی هدف های کمی تعیین شده است.
پارسی پور تصریح کرد: برای هر اقدام، دستگاه متولی مشخص شده و به همین دلیل، فرآیند اجرای کارها در رسیدن به اهداف و انجام فعالیت ها قابل رصد، پیگیری و بازخواست است و به یقین دستگاه متولی باید در زمینه میزان انطباف اقدامات با برنامه ها پاسخگو باشد.
وی با اشاره به اینکه از این پس توزیع منابع مالی بر اساس اهداف سند توسعه انجام می شود افزود: برای سرعت دادن به دستیابی به اهداف، برای هر شهرستان، پروژه های اولویت دار و محرک توسعه مشخص شده است که این پروژه دارای اولویت بوده و سبب تحریک سایر اقدامات توسعه ای می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سند توسعه استان در 9 فصل تدوین شده است ک به تفکیک شامل مباحث استان و هشت شهرستان است و در هر فصل مسائل و مزیت های نسبی معرفی شده و پیشران توسعه در هر بخش با تاکید بر مزیت های نسبی مشخص شده است.
استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.
بر اساس آمار سرشماری سال 95 خراسان شمالی با دارا بودن 863 هزار نفر جمعیت دارای 8 شهرستان و 19 بخش است.
خراسان شمالی دارای اقوام مختلف فارس، ترکمن، تات، ترک و بلوچ است.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.