قربان نباتیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار بود کارگران روزمزد و سرگذر بجنورد در سه نقطه از این شهر ساماندهی شوند اما ساخت مکان برای این قشر معطل اعتبار مانده است.
وی خاطرنشان کرد: شهرداری بجنورد، یک قطعه زمین 200 مترمربعی در حوالی میدان بار برای ساماندهی کارگران، به صورت رایگان واگذار کرده است اما، برای ساخت ساختمان با کمبود اعتبار روبه رو هستیم.
نباتیان با بیان اینکه ساخت ساختمان و ساماندهی کارگران سر گذر در هر نقطه یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد افزود: این اماکن به سامانه سرمایش و گرمایش تجهیز می شوند و تلاش داریم تا گامی برای کاهش مشکلات این قشر برداشته شود.
وی اظهار داشت: تلاش داریم تا با کمک خیران و نیز همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، اعتبار لازم برای ساخت ساختمان تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی کارگران سر گذر، با همکاری شهرداری بجنورد انجام می شود و شهرداری قرار است زمین رایگان در سه نقطه از شهر برای ساخت مکانی تجمع کارگران در اختیار قرار دهد.
معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اکنون کارگران در چهارراه باسکول، میدان بار و میدان دفاع مقدس تجمع می کنند و تلاش داریم در طرح ساماندهی کارگران، مکانی مناسب برای حضور آنان ایجاد شود.
در خراسان شمالی 16 هزار نفر کارگر ساختمانی زیرپوشش بیمه اجتماعی هستند.
به گزارش ایرنا رفع مشکل کارگران سرگذر بجنورد و ساماندهی آنان، طرحی است که از سال 93 بی نتیجه مانده است.
پیش از این، زمینی در جوار کارخانه ماکارونی در جاده شهرک فرهنگیان بجنورد جانمایی شد تا کارگران در آنجا ساماندهی شوند اما کارگران از آن محل استقبال نکردند.
محلی که برای این امر جانمایی شد به علت فاصله زیاد از شهر مورد رضایت کارگران نبود به همین علت کارگران به آنجا مراجعه نکردند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.