به گزارش ایرنا مسعود صادق تیتکانلو روز دوشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی و توسعه این شهرستان افزود: اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی نیز 86 درصد و تبصره ماده 18 قانون بودجه 31 درصد تخصیص یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد که با اختصاص اعتبار از صندوق توسعه برای جبران خسارات ناشی از سیل، اعتبارات عمرانی در محل خود هزینه شود، گفت: طرح هایی داریم که تا 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما تنها برای 2 درصد، بهره برداری از آن به تعویق افتاده است.
وی با تاکید بر لزوم پیگیری مدیران دستگاه ها برای جذب به موقع اعتبارات، بیان داشت: سالن ورزشی شهرستان 3 سال است که تنها معطل انشعاب برق و گاز است و مردم پیگیر کار آن هستند.
صادق با اشاره به اینکه طرح هایی مثل استخر دانش آموزی، سوله ورزشی کارگران و... همچنان بهره برداری نشده باقی مانده، افزود: نباید با تعریف طرح جدید در مردم ایجاد توقع کنیم و باید رویکرد ما پیگیری مستمر برای بهره برداری از طرح های نیمه تمام باشد.
دبیر کمیته برنامه ریزی فاروج هم در این جلسه گفت: جمع اعتبارات مصوب شهرستان 366 میلیارد و 513 میلیون ریال بود که تاکنون 42.11 درصد تخصیص یافته است.
خداکرم ملایی، میزان تخصیص اعتبارات طرح های مصوب سفر رهبری در این شهرستان را 100درصد عنوان و بیان کرد: از این محل 19 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان فاروج اختصاص یافته است.
وی سهم فاروج از اعتبارات ارتقای شاخص های اقتصادی سال 97 را در مجموع 20 میلیارد و 60میلیون ریال ذکر کرد و گفت: 86.2 دهم درصد این اعتبارات محقق شده است.
وی بحث برانگیزترین بخش توزیع اعتبارات را تبصره 18 قانون بودجه عنوان کرد و گفت: در مجموع 31 درصد این اعتبارات تخصیص یافته و به رغم داشتن نقدینگی هنوز به حساب هیچکدام از دستگاه ها واریز نشده است.
ملایی افزود: این محل اعتبار تنها منبعی بود که محدودیتی برای تعریف طرح جدید، البته با صلاحدید دستگاه های مسئول و استانداری نداشت.
در این جلسه تعریف طرح هادی روستای نجف آباد فاروج، با توجه به قرار داشتن آن در ورودی 7 روستای دهستان حصار، مصوب شد.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج 9 درصد از مجموع اعتبارات استان خراسان شمالی را دارد.
5132/7187
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.