علی اصغر بدیعی مقدم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال ورود هشت میلیون و 499 هزار و 778 دستگاه خودرو به استان ثبت شده که این رقم در سال 96، هفت میلیون و 817 هزار و 567 دستگاه بوده است.
وی افزود: همچنین پارسال خروج هشت میلیون و 387 هزار و 305دستگاه خودرو به استان گزارش شده که این رقم در سال 96، هفت میلیون و 653 هزار و 593 دستگاه بوده است.
بدیعی مقدم خاطرنشان کرد: پارسال 87.8 درصد از ترددهای جاده ای استان مربوط به ناوگان سبک و 11.7 درصد مربوط به ناوگان سنگین بوده است.
وی گفت: بیشترین میزان ترددهای جاده ای استان در سال گذشته به ترتیب در محورهای شیروان- بجنورد و بالعکس، بجنورد-اسفراین و بالعکس و قوچان - فاروج به ثبت رسیده است.
وی افزود: کمترین میزان ترددها نیز در محورهای شوقان – بجنورد و بالعکس، جاجرم– سنخواست و بالعکس و جاجرم – امیرآباد و بالعکس بوده است.
وی گفت: در این مدت محور گرمه- میامی و بالعکس، سنخواست -سه راهی ایرج و امیرآباد - جاجرم، بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده اند.
به گفته وی، در این بازه زمانی خودروهای عبوری از محورهای فاروج - شیروان، بجنورد - شیروان (سیساب) و سه راهی چمن بید - گرمه بیشترین سرعت متوسط تردد را داشته اند.
بدیعی مقدم با بیان اینکه پارسال اوج تردد خودروها در جاده های استان در ساعت 19 تا 20 به ثبت رسیده، گفت: در این مدت هر ساعت به طور متوسط تردد 241 دستگاه خودرو به ثبت رسیده که این رقم در مقایسه با سال ماقبل 5.2 درصد رشد دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: سال گذشته خودروهای عبوری از جاده های این استان به طور متوسط 76.5 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته اند.
خراسان شمالی در حد فاصل دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور قرار دارد و هر ساله میلیون ها مسافر از این خطه گذر می کنند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.