دکتر قربانعلی رسام روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این دانش آموختگان با کسب مهارت های لازم، وارد بازار کار دولتی و یا خصوصی شده و برخی نیز به کارآفرینی روی آورده اند.
به گزارش ایرنا نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در استان خراسان شمالی 15.6 درصد است.
این در حالی است که نرخ بیکاری در این استان 9.9 درصد است.
رسام اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی دارای پنج دانشکده شامل آموزشکده فنی و حرفه ای دارالفنون پسران و آموزشکده انقلاب اسلامی دختران در بجنورد، آموزشکده دکتر حسابی در شیروان، آموزشکده جاجرم و آموزشکده کشاورزی سمنگان در مانه و سملقان است که افزون بر سه هزار دانشجوی دختر و پسر در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای با رویکرد کارآفرینی و مهارت آموزی به دانشجویان راه اندازی شده است، افزود: تربیت نیروی فن ورز و متخصص در حوزه کاردانی و کارشناسی ماموریت این مرکز آموزش عالی است تا افراد بعد از دانش آموختگی وارد بازار کار شوند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی، با اشاره به خالی نماندن صندلی های این مرکز آموزش عالی، بر خلاف دیگر دانشگاهها، گفت: این مرکز با نیازسنجی بازار کار، رشته هایی را ایجاد می کند که از استقبال بیشتری برخوردار بوده و فارغ التحصیلان آن بیکار نمانند.
رسام افزود: دانشجویان دانشکده های فنی و حرفه ای، تحصیل کرده های هنرستان ها هستند که پیش از آن مهارت کسب کرده و به نوعی آچار به دست اند و در این دانشگاه مهارت های خود را تکمیل کرده می کنند.
وی اظهار داشت: حتی در دوران تحصیل، عمده دانشجویان از توانمندی فعالیت در بازار کار برخوردار هستند و بعضا در همان دوران تحصیل نیز درآمد برای خود کسب می کنند.

* 3 میلیارد ریال درآمدزایی دانشگاه
وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای استان سالانه افزون بر سه میلیارد ریال درآمد اختصاصی دارد، افزود: این امر از محل طرح های اجرا شده توسط دانشجویان و اساتید از جمله کشت و کار، پرورش ماهی، تولید پوشاک و ارائه طرح های علمی به دست می آید.
رسام با بیان اینکه با طرح های در دست اجرا، امسال این درآمد به 2 برابر افزایش خواهد یافت، گفت: هم اکنون دنبال قراردادها برای ارائه خدمات و همچنین فروش محصولات خود هستیم.
چهار عضو هیات علمی و 300 استاد مدعو در دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی تربیت دانشجویان را بر عهده دارند.
سه هزار دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان شمالی در 50 کد رشته فنی مشغول به تحصیل هستند.
در استان خراسان شمالی بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه های دولتی، پیام نور، آزاد و سایر مراکز آموزش عالی تحصیل می کنند.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.