به گزارش ایرنا این آیین که با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی، فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان در فرهنگسرای شهرداری اسفراین برگزار شد با حاشیه هایی نیز همراه شد.
با انتصاب شهردار جدید، طلسم ثبات مدیریت شهری اسفراین، که حدود 7 ماه به صورت سرپرستی اداره می شد، شکسته شد و پس از کش و قوس فراوان «محسن لعل قادری» توانست با گرفتن تاییدیه استانداری خراسان شمالی، برای دومین بار به عنوان شهردار این شهر 60هزار نفری معارفه شود.
انتخاب مجدد لعل قادری به سمت شهردار اسفراین در حالی صورت گرفت که وی اسفند 91 پس از 13 ماه خدمت، به دلیل آنچه که همکاری نکردن شورای اسلامی عنوان می کرد از سمت شهرداری استعفا کند.
این اقدام شورای شهر اسفراین در مراجعه مجدد به یک شهردار مستعفی، به سوژه ای برای حرف و حدیث ها، گلایه ها و توصیه های سخنرانان آیین مراسم تبدیل شد.
البته انتخاب مجدد شهردار مستعفی در اسفراین، به شهردار کنونی محدود نمی شود و حداقل سه تن از شهرداران سابق این شهر نیز در سالیان اخیر از این نگاه «مهربانانه» برخوردار شده و چندی بعد از استعفا، دوباره از سوی شورای شهر به سمت شهردار انتخاب شده اند که باز پس از چندی برکنار شده و یا استعفا داده اند.
امام جمعه اسفراین در سخنان خود در آیین معارفه شهردار جدید از آنچه که روند طولانی انتخاب شهردار پس از استعفا یا برکناری در این شهر خواند، گلایه کرد.
حجت الاسلام قدیر محمدیان، روش های شورای شهر اسفراین برای انتخاب چندین باره شهرداران مستعفی یا برکنار شده ادوار قبل را نیز شگفت انگیز و از اسرار این شهر تاریخی برشمرد.
وی با کنایه ای طنزآمیز، شورای اسلامی اسفراین را 'شورای مهربان' خواند که زود دلش برای کسانی که برکنار کرده تنگ می شود و بعد از چندی برای تعیین شهردار، به سراغ همان گزینه های برکنار شده خود می رود.
وی به نظرخواهی از امام جمعه برای انتخاب شهردار جدید هم اشاره کرد و گفت: ابتدا نظرم مخالف بود اگر ایشان همان فرد 7 سال گذشته باشند ولی با توضیحی که از سابقه خدمت و کسب تجربیات وی داده شد، نظرم تغییر کرد و مجاب شدم.
امام جمعه اسفراین تاکید کرد: البته بنده دخالتی در انتصابات شهرستان نمی کنم و فقط اگر از من نظرخواهی شود نظرم را می گویم.
یک عضو شورای شهر اسفراین هم در واکنش به توصیف امام جمعه که این نهاد را «مهربان» خوانده بود، گفت: بهتر است شهردار از این روحیه مهربانی شورا استفاده کند و تعامل خوبی با اعضای شورا برای پیشبرد کارها داشته باشد.
طلعت رگبار، که پارسال رای خود به شهردار پیشین اسفراین را پس از 2 هفته پس گرفته و با انتشار نامه ای از مردم پوزش خواسته بود، افزود: شهردار جدید (لعل قادری) با اکراه این سمت را پذیرفته است.
شهردار جدید اسفراین نیز در مراسم معارفه خود گفت: حضورم در سمت شهرداری تنها برای کار و خدمت به مردم زادگاهم است و دلیل دیگری برای این امر ندارم.
محسن لعل قادری، با بیان اینکه تمایل به اعلام ایثارگری خود در جلسات و مراسم ندارد، گفت: ایثارگری را ظرفیتی با ارزش می دانم که قرار است برای مردم و انقلاب کار کند نه اینکه جریانی باشد که خدای نکرده برای تصدی مدیریتها از آن سوء استفاده شود.
شهر 60 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.