طاهر رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل پیش بینی حجم و شدت بارش ها از بعد از ظهر امروز برای شهرستان و پر بودن کانال ها و جوی های آب در سطح شهر و پیشگیری از خطرات آبگرفتی معابر و خیابان ها، تمام مدارس شیفت بعدازظهر امروز زودتر از زمان رسمی در ساعت 15 تعطیل شد.
وی با بیان اینکه از چند روز گذشته برای بارندگی امروز و فردا پیش بینی های لازم برا ی کاهش خسارت سیلاب صورت گرفته است، گفت: امروز از ابنیه و پل های محور بام و صفی آباد و روستای چهارمست که در بارندگی ها و سیلاب گذشته دچار مشکل شده بود بازدید شد.
وی گفت: سیل بندی در این مسیر ایجاد شده که مسیر آب به سمتی منحرف شده است تا در بارندگی دچار مشکل نشویم.
فرماندار اسفراین افزود: در سایر محورهای ارتباطی شهرستان نیز ماشین آلات لازم مستقر شده و نیروها در حالت آماده باش هستند.
رستمی گفت: در مسیر سد اسفراین که خروجی آب داشته ایم و ممکن است در زمان بارندگی شدید خسارت داشته باشد پیشگیری های لازم انجام شده است.
وی از بازگشایی مجدد پل روستای فرطان که در سیلاب گذشته قسمتی از آن مسدود شده بود خبر داد و افزود: لایروبی قسمت هایی از رودخانه فرطان و بازدید از مناطق حادثه خیز انجام شده و اقدامات لازم برای آنها پیش بینی شده است.
رستمی افزود: با توجه به خروجی آب که در روزهای گذشته از سد اسفراین بود، مشکلی برای بارندگی های امروز و فردا حتی با پیش بینی 30میلی متری بارش، در این سد وجود ندارد.
وی گفت: هم اکنون حدود 9 میلیون مترمکعب آب پشت سد بیدواز اسفراین ذخیره شده است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قراردارد.
7189/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.