فهیمه مهمان نواز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در سال گذشته هفت هزار و 814 مورد بازرسی از مراکز توزیع عرضه و کالا در سطح بازار استان در قالب طرح طاها انجام شده است.
وی افزود: از سطح بازار این استان 404 مورد نمونه برداری نیز انجام شده است.
مهمان نواز با بیان اینکه بازرسی ها برای نظارت بیشتر بر اقلام عرضه شده در بازار انجام می شود، بیان کرد: شهروندان باید در زمان خرید اقلام مورد نیاز خود به دارا بودن علامت استاندارد توجه کنند.
وی صدور پروانه اجباری 34 مورد، تمدید پروانه اجباری 73 مورد، ابطال 46 پروانه اجباری و تعلیق 39 مورد را از جمله عملکرد اداره نظارت بر اجرای استاندارد دانست و افزود: تعداد کل واحدهای دارای حداقل یک پروانه 160 مورد است.
وی گفت: همچنین در این مدت تعداد 634 مورد بازرسی از واحدها انجام شده است.
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تعداد جایگاه های سی ان جی را 28 واحد عنوان کرد و افزود: تمامی جایگاه ها تاکنون تاییدیه ایمنی و کیفیت را دریافت کرده اند.
مهمان نواز اظهار داشت: در این مدت 308 مورد تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور نیز صادر شده است.
وی گفت: موضوع ایمنی آسانسورها شوخی بردار نیست و در زمینه اقدام برای دریافت تاییدیه ایمنی این تجهیزات با هیچ نهاد و دستگاهی تعارف نداریم.
مهمان نواز افزود: اعتبار تاییدیه ایمنی آسانسورها پس از نصب، یک ساله است و مالکان موظف هستند یک سال پس از نصب، برای دریافت تاییدیه ایمنی اقدام کنند اما معمولا در این زمینه سهل انگاری می شود.
وی از شهروندان خواست تا نسبت به این موضوع مهم حساسیت نشان دهند و گفت: نبود استاندارد و ایمنی جان شهروندان را به خطر می اندازد و شرکت ها نیز در این زمینه پاسخگو نخواهند بود.
3007/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.