هادی قوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مسیر شناسایی موانع تولید ضروری است و یکی از اصلی ترین این موانع، شرایط اجتماعی برای فعالیت کارآفرینان است.
نماینده مردم اسفراین در مجلس افزود: برای حمایت از تولید، باید جلو واردات کالاهایی که امکان تولید آن در داخل وجود دارد، گرفته شود تا تولید داخل مورد حمایت قرار گیرد.
وی با اشاره به خسارت 500 هزار میلیارد ریالی سیل اخیر به زیرساخت های کشور گفت: این رقم، نزدیک به کل بودجه عمرانی کشور است که طرحی در دست پیگیری است تا 2 میلیارد یورو از منابع صندوق توسعه ملی به بازسازی و جبران خسارتها اختصاص یابد.
نماینده اسفراین در مجلس افزود: این رقم با نرخ ارز نیمایی، 200 هزار میلیارد ریال است و باید تلاش کنیم تا این اعتبارات به خوبی و با خرید تولیدات داخلی هزینه شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با گلایه از واردات لوله از خارج کشور، گفت: لوله های بدون درز در اسفراین تولید می شود اما همچنان این کالا از خارج کشور وارد می شود.
قوامی افزود: لوله های بدون درز از طریق مناطق آزاد وارد می شود و وارد کننده می تواند بر اساس مجوز، تا سه میلیاد دلار بدون انتقال ارز، این کالا را وارد کند که این آسیب زا است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: البته پارسال جلو ثبت سفارش برای مناطق آزاد هم گرفته شد اما به هر حال وارد کننده راه واردات را پیدا می کند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.