محمود ثمینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارت ها بیشتر به واحدهای مسکونی، حوزه کشاورزی، دامداری ها، راه و ابنیه فنی آن وارد شده است.
وی افزود: با توجه به خشت و گلی بودن بخش زیادی از بافت مسکن روستایی منطقه،در صورت تداوم بارندگی ها، میزان تخریب و خسارات وارد آمده به این بخش افزایش خواهد یافت.
ثمینی گفت: این در حالی است که رانش زمین در 2 روستای گلی و نرگسلوی علیا نیز تا کنون خساراتی را به مردم این مناطق تحمیل کرده است.
وی افزود: اکنون تیمی کارشناسی از دانشگاه تهران در حال مطالعه و بررسی وضعیت رانش زمین در این مناطق هستند تا برنامه ریزی لازم برای بازسازی منازل این روستاها انجام شود.
فرماندار بجنورد با اشاره به پیش بینی های انجام گرفته مبنی بر قوت گرفتن بارش ها در این هفته، اظهار داشت: تدابیر لازم برای مهار سیلاب های احتمالی در سطح شهر، از جمله با حفر خندق برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به مردم اندیشیده است.
وی با اشاره به مشکل چند ساله خراسان شمالی و بجنورد از ناحیه کم بارشی، نابودی پوشش گیاهی، عدم ساماندهی مناسب رودخانه ها و رسوب گذاری ها را باعث بروز خسارات سیلاب دانست.
ثمینی افزود: در عین حال تاکنون خوشبختانه با تدابیر انجام شده خسارات جانی در مرکز استان نداشته ایم و برنامه ریزی برای جبران خسارات مالی نیز انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا؛ بارندگی چهارشنبه هفته قبل در استان باعث وارد آمدن خساراتی به این شهر و آب گرفتگی شماری از منازل و مغازه ها شد.
ط/5132بجنورد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.