به گزارش ایرنا؛ بارش شدید باران و تگرگ که برای حدود یک ساعت ادامه داشت شهروندان را غافلگیر کرده و منجر به آب گرفتگی بسیاری از خیابان ها، معابر، آبراهه ها و میدان های مرکزی و نیز حاشیه ای شهر شد.
معاون خدمات شهری شهرداری بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیشترین تجمع آب را مربوط به میادین اصلی شهر از قبیل میدان کارگر، شهید، فردوسی و نیز خیابان شریعتی و چهارراه مخابرات دانست.
محمد خاکشور افزود: باران شدید باعث آب گرفتگی تعدادی از منازل و واحدهای تجاری، به ویژه در پایین دست شهر شده که هنوز آمار دقیقی از واحدهای آب گرفته در دست نیست.
وی اظهار داشت: هم اینک نیروهای آتش نشانی، شهرداری و هلال احمر و نیز پلیس در حال مدیریت و رفع آب گرفتگی ها هستند ولی تا کنون گزارشی از حوادث احتمالی ناشی از این آب گرفتگی ها دریافت نشده است.
فرمانده انتظامی بجنورد نیز گفت: باران شدید تا کنون منجر به تخریب 2 واحد مسکونی در نواحی حاشیه ای شمالی شهر بجنورد، منطقه موسوم به کلاته جوادیه شده است.
سرهنگ علی پاکدل افزود: همچنین تعدادی از مغازه های سطح شهر که در طبقات زیرزمین و یا همکف واقع بودند، از جمله در میدان های کارگر تا شهید و خیابان فردوسی دچار آب افتادگی شدند.
فرماندار بجنورد نیز با اشاره به پیش بینی بارندگی و آمادگی برای آن طی امروز، گفت: با این وجود به دلیل شدت بالای بارندگی و جاری شدن آب های سطحی، رواناب با شدت در خیابان ها جاری شد به طوری که کانال های آب حاشیه معابر توان عبور آب ها را نداشتند.
محمود ثمینی با اشاره به فعالیت تمامی عوامل شهرداری و انتظامی در شهر، اظهار داشت: در این شرایط تنها اقدام ممکن تخلیه آب توسط عوامل شهرداری و آتش نشانی بود و پلیس نیز به نظم بخشی تردد مردم و خودروها پرداخت تا از بروز خسارت جلوگیری شود.
وی گفت: این در حالی است که ‌بخشی از آب نیز از سمت جنوب خیابان چمران و بش قارداش به داخل شهر و میدان کارگر و شهید روان شده که به طور مستمر نسبت به تخلیه و یا تغییر مسیر آن اقدام می شود.
وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جلوگیری از ورود آب به داخل منازل و مغازه ها، افزود: این اقدامات باعث شد تا الان مشکلی خاص و خسارات چندانی نداشته باشیم.
ثمینی گفت: بارش باران در بخش های تابعه شهرستان بجنورد نیز گزارش شده است.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.