دکتر تقی دولت آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع مصدومان ترافیکی سال گذشته را یک هزار و 37 نفر اعلام کرد و افزود: از 907 مصدوم ترافیکی امسال 154 نفر توسط سازمان های امدادی در محل درمان شدند و 747 نفر به بیمارستان ها منتقل شدند.
وی گفت: در این مدت همچنین 39 هزار و 589 نفر به بیمارستان های استان مراجعه کردند که نسبت به مراجعه 40 هزار و 316 نفری طرح نوروزی سال گذشته کاهش دارد.
دولت آبادی مجموع فوتی های تصادفات امسال نوروز را نیز 9 نفر اعلام کرد که 50 درصد نسبت به 18 نفر سال گذشته کاهش داشته و گفت: از کل فوتی های امسال 6 نفر در محل حادثه و سه نفر در بیمارستان درگذشته اند.
وی گفت: این در حالی است که 905 نفر نیز به ایستگاه های سلامت جاده ای اورژانس استان مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
رئیس سازمان اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه یادآور شد: در این مدت تعداد 568 عمل جراحی اورژانسی، یک هزار و سه عمل غیراورژانسی نیز در بیمارستان ها انجام شده است.
وی مجموع بیماران بستری شده را 6 هزار و 362 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد 262 بیمار نیز به بخش های آی سی یو و سی سی یو منتقل شده اند.
دولت آبادی افزود: همچنین 33 هزار و 321 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند و 13 احیای موفق نیز در بیمارستان ها انجام گرفت.
به گزارش ایرنا؛ بارش باران و جاری شدن سیل، ورود مسافران و گردشگران نوروزی به استان خراسان شمالی را 80 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داده است.
استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های سیاحتی شمال و زیارتی مشهد مقدس واقع است که سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر و شماری از آن ها هم برای ساعاتی اتراق می کنند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.