سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چوب های قاچاق از 2 دستگاه کامیون که از شهرستان چناران خراسان رضوی و بجنورد به مقصد استان های شمالی کشور حمل می شد، در این استان شناسایی و توقیف شد.
وی با بیان اینکه چوب های غیرمجاز از گونه بید و باغی بوده است افزود: خودروهای حامل این چوب ها توقیف شده است.
وی گفت: از رانندگان درخواست می شود برای حمل هرگونه محموله چوب، مجوزهای لازم را به همراه داشته باشند در غیر این صورت، بار به منزله قاچاق محسوب و با آنان برخورد می شود.
سرهنگ حیاتی خاطرنشان کرد: باغداران به هر علت که قصد قطع درختان و تغییر کاربری باغ را دارند، باید مجوز لازم را از جهادکشاورزی دریافت کنند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هم با استعلام از جهاد کشاورزی، نسبت به صدور مجوز برای حمل آن اقدام می کند.
وی اظهار داشت: افراد برای قطع درختان غیرمثمر در زمین های مستثنیات باید مجوزهای لازم را از منابع طبیعی و آبخیزداری دریافت کنند تا مجوزهای لازم برای حمل چوب صادر شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: برای شناسایی تخلف ها در زمینه قطع درختان و حمل چوب، بازرسی های دوره ای از کارگاه های چوب شهرستان انجام می شود.
بر اساس این گزارش سال های گذشته در قالب اجرای طرح تنفس جنگل های شمال، بهره برداری تجاری از این جنگل ها محدود شده و از این رو کارخانه های چوب بری استان های شمالی، به مصرف چوب های باغی روی آورده اند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.