به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی در مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد اظهار داشت: وقتی که تولید انبوه باشد فشارها بر ما کم خواهد شد چرا که می دانند دیگر نیازی به آنان نداریم.
وی افزود: سال 98 سال رونق تولید نامگذاری شده است که باید مصرف گرایی را از فرهنگ خود حذف کرده و تولیدگر باشیم. وقتی که از نفت فاصله بگیریم، تولیدات و صادرات را اضافه کنیم دشمن دیگر کاری نمی تواند انجام دهد.
وی از بانک ها، سازمان و دستگاه های اجرایی خواست تا بخش خصوصی را در راستای تولید و رونق بیشتر حمایت کنند و گفت: باید مسیر فعالیت بخش خصوصی هموار شود تا این بخش نیز پول خود را وارد کار و تولید کند چرا که اگر پول نقد در جامعه زیاد باشد تورم و مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد که پارسال نیز آنرا تجربه کردیم.
وی از بخش خصوصی و مردم خواست تا پول را وارد کار، کارخانه، مزرعه و باغ کنند و افزود: باید هم اکنون در کشور سرمایه گذاری شود تا با ایجاد اشتغال بیکاری نیز کاهش یابد.
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه با کار و تولید بیشتر کشور عزتمند خواهد شد گفت: وابستگی ها از نیاز سرچشمه می گیرد که باید با تلاش بیشتر نیاز را در هر بخشی از بین ببریم.
وی از مسئولان نیز خواست تا بخش خصوصی را بیشتر یاری کنند و افزود: نباید این بخش راکد بماند و لازمه آن این است که سخت گیری ها کم شود.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش بر نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش در جامعه تاکید کرد و گفت: افراد بیکار نباید دنبال کارهای اداری باشند و باید از توان و استعداد خود استفاده کرده و هر کار سازنده ای که می توانند انجام دهند.
وی اظهار داشت: در قرآن و آموزه های دینی و روایت ها بسیار بر کار و تلاش تاکید و از بیکاری پرهیز داده شده است.
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنانش به جریان سیل اخیر و خسارت های آن نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه خسارت ها به دنبال نبود مدیریت صحیح ایجاد شده است.
یعقوبی افزود: هم اکنون باید مدیریت خودمان را زیر سئوال ببریم چرا که گذر سیل را با ساخت و سازها، تصرف رودخانه ها بسته ایم و سیل نیز طغیان و به ما خسارت وارد می کند.
وی اظهار داشت: کم کاری در زمینه لایروبی رودخانه ها، آبخوان داری و آبخیزداری نیز وجود دارد و تازه زمانی که سیل جاری می شود به فکر راه چاره می افتیم.
وی با بیان اینکه کوتاهی در هیچ کاری پذیرفته نیست، اظهار داشت: هم اکنون باید خودمان را ملامت کنیم چرا که با اقدامات نادرست و تصرف رودخانه ها، خسارات سیل را موجب شده ایم.
وی از مردم خواست تا به سیلزدگان کمک کنند و افزود: متاسفانه وضعیت سیلزدگان در دیگر استان ها بسیار غم انگیز است که باید به یاری آنان بشتابیم.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.