سرهنگ موسی الرضا حیاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این چوبهای قاچاق، از شهرستان شیروان بارگیری و به مقصد مزبور حمل می شد که در منطقه بدرانلو شناسایی و توقیف شد.
وی چوب های قاچاق را از گونه بید دانست و افزود: خودرو حامل این چوبها توقیف و راننده آن دستگیر شد.
وی گفت: از رانندگان درخواست می شود برای حمل هرگونه محموله چوب، مجوزهای لازم را به همراه داشته باشند در غیراین صورت، بار به منزله قاچاق محسوب و با آنان برخورد می شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: قطع درخت در عرصه های ملی، ممنوع است و به هیچ عنوان مجوز حمل برای آن داده نمی شود.
سرهنگ حیاتی خاطرنشان کرد: باغداران به هر علت که قصد قطع درختان و تغییر کاربری باغ را دارند، باید مجوز لازم را از جهاد کشاورزی دریافت کنند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هم با استعلام از جهاد کشاورزی، نسبت به صدور مجوز برای حمل آن اقدام می کند.
وی اظهار داشت: افراد برای قطع درختان غیرمثمر در زمین های مستثنیات باید مجوزهای لازم را از منابع طبیعی و آبخیزداری دریافت کنند تا مجوزهای لازم برای حمل چوب صادر شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: برای شناسایی تخلف ها در زمینه قطع درختان و حمل چوب، بازرسی های دوره ای از کارگاه های چوب شهرستان انجام می شود.
بر اساس این گزارش سال های گذشته در قالب اجرای طرح تنفس جنگل های شمال، بهره برداری تجاری از این جنگل ها محدود شده و از این رو کارخانه های چوب بری استان های شمالی، به مصرف چوب های باغی روی آورده اند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.