علی ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مهم ترین مشکل کنونی عشایر این شهرستان در مراوه تپه مسدود بودن راه های ارتباطی است و اکنون مواد غذایی مورد نیاز آنان با استفاده از بالگرد تامین می شود.
وی گفت: عشایر مستقر در آن منطقه انتظار دارند که مسئولان هر چه زودتر نسبت به بازگشایی راه های آنان اقدام لازم را انجام دهند.
ابراهیمی با بیان اینکه براساس برآورد اولیه سیل 36 میلیارد ریال به عشایر شیروانی مستقر در مراوه تپه خسارت زده است، افزود: این خسارات بیشتر در حوزه جایگاه زندگی، جایگاه دام که به صورت سنتی ساخته شده و تلف شدن دام زنده بوده است.
رئیس اداره امور عشایر شیروان با اشاره به وضعیت نامناسب این قشر زحمتکش گفت: از سوی اداره عشایری شهرستان 20 تخته چادر بین خانوارهای عشایر سیلزده توزیع شده و جمعیت هلال احمر نیز در بخش تامین بسته غذایی، لوازم گرمایشی، چادر و نایلون به آنان کمک کرده است.
ابراهیمی افزود: از هزار و 500 خانوار عشایر کوچرو خراسان شمالی که در قشلاقات گلستان استقرار دارند، هزار و 200 خانوار عشایر شیروانی اند که در مراتع مراوه تپه، گنبد و کلاله مستقر هستند.
شهرستان شیروان 2 هزار و 800 خانوار عشایری با جمعیتی حدود 15 هزار نفری دارد که در قالب 9 طایفه 350 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.