سیداصغر مطهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین کشوری تولید زباله هر خانواده در روز 13 فروردین حدود 750گرم و این رقم در خراسان شمالی 400 گرم است.
وی با اشاره به اینکه امسال در روز طبیعت دفترچه های راهنما بین مردم توزیع نمی شود زیرا خود به نوعی تولید زباله می کند، گفت: تلاش خواهیم کرد به صورت حضوری تذکرات لازم را به شهروندان و بازدید کنندگان از طبیعت داده و با ارائه کیسه زباله، آنان را از آسیب رساندن به طبیعت برحذر داریم.
مطهری با اشاره استفاده زیاد از نوشیدنی ها و رهاسازی ظروف آن در طبیعت، افزود: در این روز حجم زباله خشک و تر بیشتر است که توصیه می کنیم طبیعت گردان این دو را جداسازی کرده و زباله تر را دفن کرده و در فضای سبز رها نکنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با تاکید بر پرهیز از آتش زدن زباله ها گفت: شیشه ها و قوطی های فلزی کنسرو نباید در طبیعت رها شود، چرا که علاوه بر آسیب به محیط زیست می تواند به زخمی شدن و جراحت حیات وحش منجر شود.
مطهری افزود: گشت یگان های سیار و محیط بانان داخل پاسگاه ها در روز طبیعت فعال تر از همیشه و حضور آنان جدی تر خواهد شد.
استان خراسان شمالی دارای سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، چهار منطقه حفاظت‌شده سالوک، قرخود، گلول و سرانی و ساریگل، پناهگاه حیات وحش میاندشت و سه اثر طبیعی ملی به نام های ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ است.
7186/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.