جواد نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خسارات به بخش های کشاورزی و باغداری، دام و طیور، راه و ابنیه فنی و تاسیسات و گردشگری وارد شده است.
وی افزود: همچنین در نتیجه وقوع سیل یکهزار و 460 راس دام سبک، 180 راس دام سنگین و 400 قطعه از طیور و 2 هزار و 25 واحد دامی تلف شده است.
نظری، بیشترین خسارات وارده را مربوط به بخش مسکونی دانست و گفت: از ابتدای وقوع سیل از 26 اسفندماه 97 در مجموع سه هزار و 990 واحد شهری و روستایی در این استان متحمل خسارت شده اند.
وی اظهار داشت: از این میزان 221 واحد شهری و مابقی روستایی هستند که تا کنون در گام اول 500 میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی برای جبران خسارات این بخش در هیات دولت تصویب شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: در بخش هزینه ای نیز تسهیلاتی به صورت کمک های بلاعوض و تسهیلات بانکی برای جبران خسارت واحدهای شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.

* سه روستای بجنورد و شیروان درگیر رانش زمین
نظری گفت: روستای «گُلِی» بجنورد نیز دچار رانش زمین شده که از دیروز در حال تخلیه است که این کار مرحله به مرحله در حال انجام است.
وی همچنین از رانش زمین در روستاهای نرگسلوی علیای بجنورد و سرانی شیروان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون تنها دستور تخلیه روستای گلی بجنورد داده شده است.
وی گفت: اهالی چند روستای استان نیز در همان روزهای اول وقوع سیل به دلیل ورود سیلاب با دبی بالا تخلیه شدند که اکنون با توجه به فروکش کردن سیلاب، در واحدهای خود مستقر و یا به بالادست روستای خود منتقل شده اند.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.