به گزارش ایرنا، خط انتقال گاز روستاهای گراتی، ابری تپه، پنجه بینی، کلاته سنجر و حاتم خان از توابع بخش مرکزی اسفراین که از بستر رودخانه عبور کرده بود، چهارشنبه با جاری شدن سیلاب آسیب دیده و قطع شده بود.
طاهر رستمی، پنجشنبه شب به خبرنگار ایرنا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با ترمیم خط لوله که با تلاش تیم عملیاتی شرکت گاز صورت گرفت، از ساعاتی قبل جریان گاز این روستاها برقرار شد.

* راه 2 روستای اسفراین بسته است
فرماندار اسفراین در خصوص آخرین وضعیت راه ارتباطی روستاهای سیلزده این شهرستان گفت: تمام راه های ارتباطی روستایی این شهرستان باز است و تنها مسیر روستاهای چهل دختران و گورپان به دلیل شدت سیلاب در رودخانه این مسیر ارتباطی هنوز مسدود است.
رستمی با اشاره به بارش برف پنجشنبه شب در محور اسفراین - بجنورد گفت: با وجود بارش برف در گردنه این مسیر، هم اکنون این محور باز است و تردد در آن جریان دارد.

* امکان افزایش خسارات سیل وجود دارد
فرماندار اسفراین افزود: با توجه به بارش های دیشب و امروز و نم زدگی برخی منازل خشتی و گلی روستایی و دامداری ها، امکان تخریب و افزایش خسارت در این حوزه همچنان وجود دارد.
رستمی با اشاره به دیدارهایی که معاون عمرانی استاندار و نماینده شهرستان در مجلس از مناطق سیلزده داشتند، گفت: با تخصیص اعتبار تصویب شده هیات وزیران برای مناطق سیل زده استان، امید است از هفته آینده زمینه جبران خسارات سیل به بخش های مختلف آغاز شود.
به گزارش ایرنا برآورد اولیه خسارات بارندگی ها و سیل 2 روز گذشته در شهرستان اسفراین 656 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام شده بود.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.