علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خسارت ها بیشتر در روستاهای مانه و سمقان و راز و جرگلان گزارش شده است.
وی با اشاره به اینکه خسارت منازل در شهرها و روستاها گزارش شده است افزود: ارزیابان در روستاها حضور داشته و نسبت به کارشناسی و برآورد خسارت ها مبادرت دارند.
وی خاطرنشان کرد: خسارت دیدگان از تسهیلات ساخت، تعمیر، کمک های بلاعوض و معیشتی دریافت می کنند.

* افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی
محمدی در بخش دیگر سخنان خود از افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات برای ساخت هر واحد مسکن روستایی به 400 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: سهم این استان از دریافت تسهیلات ویژه مسکن روستایی در سال 97، ساخت پنج هزار واحد روستایی است که تا کنون بیش از نیمی از این اعتبارات تسهیلاتی ابلاغ شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جذب مابقی اعتبارات در دست پیگیری است.
روستاییان خراسان شمالی در بیش از 100 هزار واحد مسکونی سکونت دارند که بیش از نیمی از این واحدها مقاوم است.
بارندگی های چند روز اخیر، بخصوص شبانه روز گذشته در استان خراسان شمالی، موجب جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارات زیادی به بخش های مختلف کشاورزی، راه و بخش زیرساختی این استان شد.
استاندار خراسان شمالی دیروز در بازدید از مناطق سیلزده، میزان زیان های سیلاب به این استان را 4 هزار و 800 میلیارد ریال عنوان کرده بود اما با توجه به ادامه بارندگی ها و خسارات سیلاب طی دیروز و دیشب، هنوز مراجع رسمی استان آمار منسجمی از آخرین خسارات وارده از ناحیه این بارندگی ها ارائه نکرده اند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.