عبدالله یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین سیل باعث تخریب 2 هزار و 25 واحد از اماکن دامی و تلف شدن یکهزار و 860 راس دام سبک و 180 راس دام سنگین استان شد.
وی افزود: همچنین بر اثر سیلاب های یک هفته اخیر 500 کیلومتر از کانال های انتقال آب و 107مورد بندهای خاکی و انحرافی و آب بندهای کشاورزی استان تخریب شده است.
یوسفی با اشاره به وارد آمدن خسارت سیل به 80 موتور پمپ کشاورزی، اظهار داشت: 960 کیلومتر از راه های دسترسی بین مزارع استان نیز دچار خسارت شده است.
وی مجموع خسارات وارده سیلاب به بخش کشاورزی استان را افزون بر 370 میلیارد ریال اعلام کرد که بیشترین آن مربوط به شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیلاب 2 شب گذشته نیز خساراتی در شهرستان های شیروان، اسفراین، فاروج، گرمه و جاجرم برجای گذاشته که هنوز آمار دقیق این خسارات مشخص نیست.
وی یادآور شد: در راستای کمک به دامداران خسارت دیده 500 تن جو و 50 تن سبوس برای تغذیه دام ها در اختیار آنها قرار گرفت و حجم زیادی پلاستیک نیز برای پوشش سقف واحدهای دامداری بین آنها توزیع شد.
استان خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.
ط/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.