سید اصغر مطهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اخیرا اقدام به شکار در استان زیاد شده است و با این روند احتمال می رود با مساعدتر شدن شرایط جوی، شمار شکارهای غیرمجاز رو به افزایش باشد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیشتر تخلفات، اقدام به شکار بوده و در همان مرحله جلو کار گرفته شده، افزود: مناطق تحت مدیریت ما، توسط محیط بانان کنترل می شود اما بیشترین نگرانی ما در مناطق آزاد است.
وی تصریح کرد: عرصه های طبیعی در مناطق آزاد می تواند جولانگاهی برای شکارچیان غیرمجاز باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه گشت های کنترل در ایام نوروز افزایش یافته، تاکید کرد: با متخلفان شکار به صورت جدی برخورد می شود.
مطهری افزود: در 10 ماهه سال قبل لاشه 60 راس گونه حلال گوشت وحوش و 117 قطعه لاشه پرنده در استان کشف شده است و در این مدت 11 بهله پرنده شکاری کمیاب که توسط شکارچیان زنده گیری شده بود، شناسایی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خرسان شمالی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از هر گونه شکار غیرمجاز، گشت های کنترل در همه شهرستان ها در طول ایام نوروز فعال شده است.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارد و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود در کشور، 68 خزنده از 228 گونه موجود کشور ، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها است با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.
7185/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.