به گزارش ایرنا ادامه بارندگی و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی مبنی بر بارش رگباری برای سه شنبه شب و صبح چهارشنبه در اسفراین از یک طرف و خبر افزایش حجم آب ورودی به سد بیدواز اسفراین از سوی دیگر، بعضا نگرانی هایی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
در 24 ساعت گذشته 35.8 میلیمتر بارندگی در شهرستان اسفراین ثبت شده است که عمده رودخانه های این شهرستان را پرآب و مواج کرده و موجب بروز سیلاب در برخی مناطق روستایی این شهرستان شده است.
پیش از این نیز فرماندار اسفراین در نشست ستاد بحران شهرستان، که قبل از وقوع بارندگی ها تشکیل شده بود، تاکید کرده بود که از ناحیه سد هیچ تهدیدی متوجه منطقه نیست و جای نگرانی وجود ندارد.
رئیس اداره امور منابع آب اسفراین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سد بیدواز اسفراین اکنون تا 15میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری دارد و تا قبل از بارندگی امروز میزان آب ذخیره شده در این سد 4.5 میلیون متر مکعب بوده است .
جعفر حجی پور افزود: از صبح تا ظهر سه شنبه بر اثر بارندگی ها، 750 هزار مترمکعب به حجم آب سد بیدواز اضافه شده و تا ظهر سه شنبه میزان آب ذخیره شده در این سد به 5 میلیون 200 هزار متر مکعب رسیده است.
وی با بیان اینکه ادامه بارش ها در سه شنبه شب و روز چهارشنبه سد اسفراین را تهدید نمی کند، گفت: حتی اگر ظرفیت 15 میلیون مترمکعبی سد نیز بر اثر شدت بارش ها تکمیل شود، با باز کردن دریچه سد، حجم اب کنترل شده و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان نیست.
به گزارش ایرنا 'سد بیدواز' اسفراین سومین سد بزرگ خراسان شمالی است که در شمال شرقی اسفراین قرار دارد .
این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که در سال 83 با هدف تامین آب آشامیدنی و بخش های صنعت و کشاورزی به بهره برداری رسیده است.
سد بیدواز اسفراین از چند سال پیش دچار مشکلات سازه ای در بدنه مخزن شده و اکنون در حال عملیات علاج بخشی است.
ظرفیت برنامه ریزی شده برای سد بیدواز 38 میلیون متر مکعب است که اکنون به دلیل عملیات علاج بخشی در بدنه سد، ظرفیت آبگیری آن 15 میلیون مترمکعب اعلام شده است.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
5132/7189
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.