رضا رجب زاده روز دوشنبه در نشست ستاد بحران شهرستان مانه و سملقان با اشاره به خشکسالی های اخیر افزود: بسیاری از مسئولان پیش بینی بارش باران با چنین حجمی را در روزهای اخیر نداشتند.
وی عدم جانمایی مناسب تیربرق ها، لوله های آب شرب روستایی و توسعه کشاورزی در حریم رودخانه ها را از مشکلاتی دانست که به وقوع حوادث کمک می کند.
وی از بین رفتن مراتع، جنگل ها و ... را از عوامل بوجود آمدن سیل ها عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان باید قبل از حوادث طبیعی همچون سیل این پیشگیری ها را در نظر داشته باشند.
رجب زاده با بیان این مطلب که بازتوانی را بعد از بحران سیل خواهیم داشت افزود: در هر بحران یک تجربه ای به دست می آید که در یک فرآیندی آسیب شناسی شود تا در بحران های بعد با کیفیت بهتری کار شود.
وی با اشاره به اینکه باید فضاهای مجازی در زمان بحران مدیریت شوند تصریح کرد: متاسفانه برخی از بزرگ نمایی ها و رسانه ای کردن برخی از مطالب و رویدادها که غلط مخابره می شود تصمیم گریی ها را در مسیر دیگری قرار می دهد.
معاون عمرانی استاندارخراسان شمالی گفت: بعد از اتمام بحران طی یک جلسه مشکلات و نیازها و کمبودها در جلسه بررسی شود تا مشکلات مردم به حداقل برسد.
وی با اشاره به اینکه جمعیت استان خراسان شمالی بیشتر در روستاها ساکن هستند عنوان کرد: باید امکانات حداقل نیاز مردم در روستاها ارائه شود تا مراجعات مردم به شهر کاسته شود.
وی نیاز مردم سیل زده را پتو، مواد غذایی و زیر انداز و ست بهداشتی عنوان کرد .
فرماندار مانه و سملقان گفت: در ابتدای شروع شرایط خاص در شهرستان تمامی اعضای به صورت آماده باش هستند و از 2 روز گذشته شرایط بهتر شده است.
محمود رضا معموری افزود: در حد نیازهای ضروری خدمات رسانی را داشته ایم.
وی اظهار داشت: تدابیر لازم برای پیشگیری از مسائل سیل انجام شده است و اقلام مورد نیاز از دیروز در سطح شهرستان توزیع شده است.
شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و سیل هفته گذشته خسارات زیادی را به منازل مسکونی، اراضی کشاورزی ، راه و ... وارد کرد و سه نفر فوتی در پی داشت.
7183/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.