حمید جوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عوامل راهداری با 32 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در 17 محور شهرستان و 2 محور اصلی شهر آماده خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.
وی با اشاره به فعالیت 24 ساعته راهداران این شهرستان برای جلوگیری از حوادث و خسارت ناشی از وقوع احتمال بارندگی و سیل گفت: بیشترین نیروهای راهداری در قوشخانه، لوجلی، برزل آباد و پلس راه شیروان مستقر هستند.

* پیش بینی لازم برای اسکان مسافران شده است
فرماندار شیروان نیز گفت: با توجه به پیش بینی بارش سیل آسای باران و وقوع سیلاب، همه سالن‌های ورزشی و اماکن دولتی سطح شهرستان برای اسکان مهمانان و گردشگران نوروزی آماده سازی شده است.
امین رضا مرآتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین تمامی دستگاه های امدادی و نهادهای خدمت رسان برای مقابله با حوادث احتمالی در آماده باش کامل به سر می برند.
وی بر ضرورت در دسترس بودن همه مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، گاز، برق، مخابرات و بهداشت و همه دستگاه های مرتبط باید آمادگی کامل را برای مقابله با شرایط بحران داشته باشند.
مرآتی با اشاره به رصد رودخانه‌ها و مسیل ها گفت: با توجه به پیش بینی بارش های شدید، شهروندان و کسبه باید آمادگی مواجهه با بروز سیل احتمالی و انجام اقدامات پیشگیرانه برای واحد صنفی خود را داشته باشند.
فرماندار شیروان افزود: بنابر اعلام هواشناسی، بیشترین میزان بارش ها از دوشنبه شب تا بامداد سه شنبه، به ویژه در مناطق شمالی این شهرستان خواهد بود که بعد از ظهر سه شنبه نیز دوباره اوج خواهد گرفت و احتمال بروز سیلاب در جنوب شیروان دور از انتظار نیست.
فرمانداری این شهرستان با هشدار نسبت به احتمال وقوع بارندگی و سیل خطاب به دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها اعلام کرده است که اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در حالت آماده باش خواهند بود.
با ورود سامانه بارشی به استان احتمال وقوع بارندگی شدید و رعد و برق در ارتفاعات و نقاط سردسیر برف و متعاقب آن سیلابی شدن مسیل ها، معابر و رودخانه تا پنجشنبه پیش بینی می شود که تاکید می شود همشهریان ساکن در روستاهای در معرض خطر آمادگی کامل جهت مواجهه با هرگونه حادثه احتمالی را مبذول دارند.
همچنین دامداران نیز از چرای دام در مناطق مستعد سیلاب خودداری نمایند.
شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.