محمد زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رهاسازی آب سد قزل داش جرگلان در خراسان شمالی برای انتقال مایحتاج مردم به روستاهای سیل زده به طور موقت متوقف شد.
وی با بیان این که در حال حاضر امدادرسانی به سیل زدگان در راز و جرگلان ادامه دارد، افزود: به علت خسارتی که سیل به راه های مواصلاتی زده است برای تردد در مناطق سیل زده مجبور شدیم رهاسازی آب سد قزل داش را برای مدتی متوقف کنیم اما این مدت زیاد نیست و باید رهاسازی دوباره آغاز شود.
وی به تشکیل جلسه مدیریت بحران این شهرستان با حضور معاون سیاسی – امنیتی استانداری خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: به اتفاق معاون سیاسی امنیتی استانداری از تک تک روستاهای درگیر با سیل بازدید داشتیم.
وی افزود: در حال حاضر تخریب منازل خسارت های زیادی به مردم زده است اما در مورد توزیع چادر و مایحتاج مشکلی وجود ندارد و توانسته ایم این موضوع را مدیریت کنیم.
وی مهم ترین نگرانی در مورد روستاهای این منطقه را آغاز دوباره بارش ها بیان کرد و افزود: این امر احتمال وقوع سیل دیگری را در پی دارد و به همین علت باید انتقال و توزیع اقلام و مایحتاج مردم سرعت بگیرد تا بتوانیم دوباره رها سازی آب سد قزل داش را آغاز کنیم.
سیلاب چند روز گذشته به شهرستان راز و جرگلان 100میلیارد ریال خسارت زده است و احتمال افزایش خسارت در حوزه منازل روستایی، دامداری ها و بخش کشاورزی این شهرستان وجود دارد.
شهرستان 70 هزار نفری راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز، در 120کیلومتری شمال بجنورد، در مجاورت مرز ترکمنستان قرار دارد.
ب/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.