محمدعلی شجاعی یکشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: بیشتر راه های آسفالته روستاها در بستر رودخانه هایی ایجاد شده است.
وی از راه، پل و آب نما به عنوان نداشته های استان یاد کرد و اظهار داشت: اگر این کمبودها جبران نشود همانند یک کودک با کوچکترین ضعف امکان مدیریت درست را نداریم و بیمار می شویم.
وی با اشاره به وجود خانه های خشتی و گلی در روستاهای استان، بر مقاوم سازی این واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود: اگر پل و مقاوم سازی را داشته باشیم اگر سرتاسر استان را باران فرا گیرد جز شادی برای نعمت کشاورزی و آب چیزی برای مردم ندارد.
مقام عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اعلام برنامه های دستگاه ها تا ۱۶ اردیبهشت ماه، گفت: در سال ۹۸ باید علاوه بر اعتباراتی که در سطح ملی پیش بینی می شود خود ما هم در استان ماده ۱۰ و ۱۲ را داشته باشیم تا برای مواقع ضروری منتظر اعتبار از تهران نباشیم.
شجاعی با بیان اینکه حضور مسئولان در جمع مردم باعث دلگرمی آنها می شود، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی بارندگی ها از فردا بویژه در شرق و جنوب شرق استان فرمانداران باید تمام ادارات و سازمان ها آمادگی لازم را داشته باشند و امکانات لازم قبل از بارندگی به مناطق سیل زده منتقل شود.
وی گفت: باید این امکانات از قبیل نیروهای خدماتی، پزشکی، تجهیزات ضروری و دستگاه های فنی و تخصصی و آذوقه به میزان لازم بویژه به هفت روستای مانه و سملقان و ۱۱ روستای راز و جرگلان طی امشب تا فردا ظهر انتقال داده شود.
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر برنامه ریزی برای ایجاد پل عبوری در روستاهایی که عبور و مرور در آنها با مشکل مواجه است، افزود: دستگاه ها نیز در یک هفته به تفکیک بخش و روستا اولویت های امدادرسانی خود را مشخص کنند.
وی اظهار داشت: در ستاد تسهیلات سفر نیز اطلاعات و هشدارهای لازم هواشناسی به مسافران و گردشگران و مردم خود روستا داده شود تا مشکلات کمتر شود.
وی از راهداری نیز خواست خودروهای سنگین خود را در محورهای دچار مشکل مستقر کنند تا در صورت نیاز نسبت به جابه جایی سریع آنها اقدام شود.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.