به گزارش ایرنا محمود رضا معموری روز جمعه در گفت و گو اظهار داشت: بیشترین خسارت ها مربوط به راه روستایی در بخش مانه این شهرستان بوده است.
فرماندار مانه و سملقان گفت: در پی بارش شدید باران و جریان سیل، راه روستایی 14 روستای دهستان شیرین سو بسته شد.
وی بیان کرد: در روز اول تمام دستگاه های خدمات رسان شهرستان وارد میدان شدند تا بتوانند به این روستاها کمک رسانی کنند.
وی تصریح کرد: مبلغ 65 میلیارد ریال نیز به بخش کشاورزی از جمله مزارع گندم، جو، پوشش انهار کانال ها و... تا الان خسارت وارد شده است.
وی افزود: برای ساماندهی حوزه راه ها باید منتظر بود تا آب ناشی از سیلاب فروکش کند تا بتوانیم تردد را در مسیرهای ارتباطی روان کنیم.
فرماندار مانه و سملقان بیان کرد: راه های روستایی توپ چنار، قره چای، گاوگل، خرمده، دامدامی، دشت گرگان، روستاهای محور کلاته بز، گزباشی، یالانچی بازگشایی شده است.
وی افزود: محور محمدآباد در محدوده شش خانه به دشتک رسوب برداری شده است و محورهای کهنه جلگه که بیشترین مشکلات راه در این منطقه است به علت طغیان رودخانه ها در حال انجام است.
وی تلف شدن 305 راس دام و فوت دو نفر از دیگر خسارت های وارده بر اثر سیل و بارش برف در این شهرستان بوده است.
معاون هلال احمر استان خراسان شمالی نیز گفت: در 4 روز گذشته سه تیم امدادی در محل حادثه سیل در مانه و سملقان مستقر شدند و در ساعات اولیه مواد غذایی و چادر به روستاهای دهستان شیرین سو انتقال داده شدند.
محبان افزود: 100 تخته چادر، 500 قوطی کنسرو و نان از جمله اقلامی است که به مناطق سیل زده حمل شد.
شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است و دهستان شیرین سو دارای 40 روستا و 12 هزار نفر جمعیت است.
7183/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.